Door een snellere internetverbinding af te sluiten, zoals glasvezel.

Toegevoegd na 6 minuten:
En als je wifi hebt proberen zo dicht mogelijk bij de router te internetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Neem een duurder abbo.
kijk met netlimiter waar je je bandbreete aan verspild.
zorg dat je modem zo dicht mogelijk aangeslooten is waar je telefoon lijn het huis binnen komt.
ja dat was het wel:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van je provider en het pakket wat je hebt gekozen. Zo is glasvezel sneller dan gewone kabel en ADSL trager dan kabel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WIFI proberen te vermijden en fijn via de kabel of via het lichtnet werken (communicatie met je router).

Ook niet besparen op je router want een duurdere router haalt vaker hogere snelheden dan die van een paar tientjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet aan te raden maar werkt wel: firewall uitzetten.
Als ik surf met firewall (en virusscanner) haal ik een veel lagere snelheid dan mijn provider belooft, maar als ik daarover klaag, zeggen ze doodleuk: dat ligt aan u, probeer het maar zonder die proggies. En ja, dan is de boel sneller (hoewel nog niet wat toegezegd is), maar ja...

Zie ook hier: http://www.nu.nl/internet/2384523/internet-steeds-langzamer-dan-beloofd.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een duurder abonnement is inderdaad een optie, ware het niet dat mensen in buitengebieden van (vooral) dorpen last hebben met snelheidslimieten tot een mbps of 4, gewoonweg omdat de capaciteit er niet is op de koperlijn. Hoe dichter bij de KPN-centrale je zit met ADSL, hoe beter.

Kabel en glasvezel hebben dit probleem niet, dus dat is vaak een prima idee voor een snelle verbinding. Met name die laatste is erg goed, hoewel de FiberPower abonnementen van de kabelmaatschappijen ook erg plezierig kunnen zijn.