ik heb een acer mini laptop ik probeer internetverbinding te maken via wifi. dit lukt niet hij ziet onze router niet

hij "ziet"wel de buren etc maar onze eigen router niet en we krijgen ook geen internet verbinding

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je vraag is? Kun je met een andere laptop wel verbinding maken? Zo niet dan ligt het aan je router.
Zo wel dna licht aan de netwerkkaart in je mini acer.

Antwoorden (3)

Heb je je wifi aangezet op je laptop? Soms kun je die handmatig instellen. Bij mij bijvoorbeeld moet je eerst op de knop fn + F2 drukken om hem te activeren.

Toegevoegd na 4 uur:
Sry, ik moet beter leren lezen. (A)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wel de buren ziet staat iig je Wifi aan in je laptop. Het kan zijn dat je Router geen SSID uitzend.
Probeer je laptop met een lan-kabel op je router aan te sluiten en je router correct in te stellen. Je moet dan wel het IP adres van je router weten (handleiding).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat onderstaande stappen je helpen tot een oplossing te komen.
1, Zorg dat je de laatste driver hebt voor je Wlan (op je pc).
2. Zorg dat je router de laatste firmware hebt.
Ga naar je configuratiepagina van je router.
3. zorg dat SSID aan staat (mag later weer uit, dit helpt bij troubleshooten)
4. Zet beveiliging uit (Web, WPA, WPA2) (vergeet niet later dit later weer aan te zetten! (WPA2 is beste))
5. Zorg dat bij draadlozeinstelling alle type verkeer aan staat b/g/n.

Succes