Orthodoxe christenen zijn boos op Google. Wat moeten we daar nu weer van denken?

Zoekmachine Google heeft zich de woede op de hals gehaald van Amerikaanse orthodoxe christenen. Die zijn boos omdat het bedrijf woensdag 20 mei 2009 zijn logo aanpaste om de presentatie van een 47 miljoen jaar oud fossiel luister bij te zetten. Het fossiel zou de ontbrekende schakel in de evolutietheorie zijn. De orthodoxe christenen verwerpen de evolutietheorie.

http://www.nu.nl/internet/1967969/ophef-over-fossielenlogo-van-google.html

http://www.google-logos.com/the-missing-link-google-fossil-logo-2009.html

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

Picture for question
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd, maar ik kan geen netjes, vriendelijk, respectvol antwoord geven op deze vraag. Ik geef het op.

Het beste antwoord

Niets. Je kunt het als zoekmachine nu eenmaal niet goed doen. Als je een kerstboom laat zien, krijg je ook andersdenkenden op je dak.

Leven en laten leven. Orthodoxe christenen omdat het gaat om een zoekmachine. Wij, omdat iedereen zijn mening mag hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Oude zeur pieten blijf je altijd houden.Een beetje ver gezocht lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker laten zeuren...

Maar welke christenen verwerpen de evolutietheorie nu niet? Daar is toch niet nieuws aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich zijn er genoeg mensen die wel geloven in God en Christus zonder de evolutie te verwerpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof ook in een God, maar ook in 'de Godin' en vind het verwerpelijk dat er überhaupt mensen zijn die de evolutietheorie verwerpelijk vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet precies weten waarom je dat verwerpelijk vindt Starbless, maar er zijn inderdaad genoeg gelovigen die de evolutietheorie niet verwerpen, ik ben er een van bijvoorbeeld.
Je moet er niks van denken. Je moet je mening zelf bepalen. Zo lang deze groep een minderheid blijft heb ik zoiets van ; laat ze lekker. Daarnaast dwingt niemand ze om Google te gebruiken. Ik begrijp niet waar ze zich druk om maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mode om je gekwetst te voelen over je geloof... En dat is dus dan ook het geval zonder dat er iets anders is dan een bericht op Google...

Dus als een gelovige iets ziet dat hem ZOU kunnen kwetsen, dan maakt hij graag van die mogelijkheid gebruik en voelt zich gekwetst... Dat gebeurt niet alleen daar, maar ook hier op GV...

En hoe orthodoxer en hoe fundamentalistischer hoe eerder dat dat verschijnsel optreedt en any excuse will do...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah, ik denk vooral: "Daar hebben we die leipe gristenfundi's weer."

Het is overigens best grappig om eens uit te zoeken wat voor verklaringen dat soort lui bedenken om de soortenrijkdom en -verspreiding op aarde te verklaren. Wisten jullie bijvoorveeld dat hun god alle dieren op één plek heeft geschapen en dat de dieren vanuit die plek de wereld in zijn getrokken? En dat die plek niet Australië was? En dat die arme kangeroes dus op een vlot de zee moesten trotseren om er te kunnen gaan leven?

Zoals ik al zei: leipe gristenfundi's.

PS: Aan de iets minder leipe gematigde christenen en andere godsdienstigen: no offence, van mij mag je gerust geloven wat je wilt zolang je niemands tijd verspilt met 'ophef' over google-logo's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi SuzyQ, Vergeet niet dat alle continenten heel lang geleden zowat aan elkaar hebben gezeten in het Pangea(http://mediatheek.thinkquest.nl/~kle0001/?contentid=69). De continenten drijven nog steeds langzaam van elkaar af. Dus ver zwemmen hoefden ze niet ;o) Maar als alle bestaande soorten van nu toe in één keer geschapen zijn is dat wel een wat lastig houdbare theorie. Ik vind het zelf aannemelijker dat uit de ene soort een andere kan ontstaan. Maar soms sta je sowieso versteld hoe een soort op een plek kan landen. Denk eens midden in een bos aan een gegraven plas waar vissen in zitten. Die komen er niet vanzelf en sommige reizen zelfs mee als eitje in of aan de eend die er toevallig land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, ik heb dat niet bedacht van die kangeroes op een vlot! Dat is het leipe idee van een stel gristenfundi's die denken dat de wereld met alle diersoorten en de huidige plek van de continenten is geschapen in zes dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zelfs dat is minder belachelijk dan de uitleg die ik ooit hoorde dat kleine dieren weggeslingerd zouden worden door plaatselijke vulkaanuitbarstingen. De noodgrepen zijn soms zo belachelijk dat het echt om te huilen is.
het gaat nergens over.. om ruzie te maken over zoiets.. ieder gelooft wat hij/zij geloven wilt. laat elkaar in de waarde..