Wordt google niet een beetje te groot?

Google is heel goed bezig en bedenkt allerlei handige dingen. Maar wordt het zo langzamerhand geen 'big brother is watching you' -verhaal.

- Google analytics... iedereen loopt ermee weg
- documenten via google
- je agenda, notities e.d. via google
- als je een account hebt wordt je zoekgedrag bij gehouden (zonder natuurlijk ook)
- en dan heb je ook nog google earth en aanverwanten

Het is allemaal wel heel mooi en handig.
Via internet geef je zowiezo al een stuk privacy prijs, maar dit gaat ook nog eens naar 1 bedrijf.
Iedereen lijkt het ideaal te vinden, maar is dat het wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, Google is behoorlijk uit zijn jasje gegroeid en het wordt lastig om de achterstand in te halen. Er zitten echt duizenden en duizenden uren aan programmeertijd in en wie heeft het geld om van scatch dit nog 1 x te doen.

Tegelijk hebben we te maken met een gemanipuleerde database waarin we allemaal zoeken waarin objectieve resultaten gelardeerd zijn met de hoogst biedende c.q. betalende klant. En toch gaan we allemaal nog prat op deze hoax.

De monopolitische positie van Google heeft al tot wat ophef geleid zoals in China. Ja, en zolang de antwoorden op deze macht komen van hetzelfde soort molochen als Microsoft zijn we verdoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Zolang google nieuwe applications maakt die ik handig vind blijf ik het gebruiken.
Als je het 'eng' vindt dan gebruik je toch een andere zoekmachine?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat je gelijk hebt je moet ook niet te veel willen maak daar dan gewon iets anders voor maar dat 'big brother is watching you' vind ik een tikkeltje overdreven zo erg is het ook weer niet het gaat gewoon wat traag je kan het minder goed overzien en andere programmas worden niet meer gebruikt zodat er alleen google nog overblijft meer niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google krijgt steeds meer macht... En als ik macht hoor dan komt er meteen een gezegde in mijn gedachten: Macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut...
Dus nu zijn ze nog aan het veroveren, maar straks moeten ze gaan consolideren en dan moet ik nog zien of ze niet corrupt zijn/worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang Google niet groter is dan het World Wide Web zeer zeker niet te groot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is Nelie vast ook niet blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van niet, zolang zij het eerlijk houden en de privacy van de gebruiker/klant wordt gewaarborgd. Waarom niet?

Wat ik wil doe, is de online diensten die ik gebruik bij verschillende providers leggen, zodat er nooit een compleet beeld wordt gevormd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google wordt nooit te groot. Het is zegmaar een bibliotheek die nooit vol raakt, en je kan er niks lenen. Maar wel lenen. (Het is wel groot aan het worden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja man Google is de real life skynet, ze hebben zelfs hun eigen helicopter en robots: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=4eca4d8c44e101742c941f6eb4246b61

http://blogoscoped.com/googlerobot/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang google nieuwe dingen erbij maakt die ik handig vind, blijf ik het gebruiken.