ik heb 8 harde schijven in me pc en de windows 7 staat op een ssd schijf maar het opstarten duurt 55 seconden. komt dat door al die schijven ? (q6600)

De q6600 is overclocked naar 2.8 ghz

Toegevoegd na 29 minuten:
bij msconfig staat zowieso alles uit op v-scanner na

net gemeten met boot time en met alle schijven los (op ssd na ) is het 28 seconden.
Scheelt wel de helft maar vind het nog erg hoog

q6600 (4 x 2.8 ghz)
p5q pro
kingston 2 x 2 gig 1066 mhz (draait 1:1 met fsb)
Ik snap er er niks van
het is intel ssd btw

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Kimath
13 jaar geleden
wow, zoveel harde schijven, hoeveel totale gb ruimte heb je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 x 1.5 tb
1 x 80 gig
3 x 1 tb Ik stream al me films in samenwerking met pch en yamj
heerlijk
Kimath
13 jaar geleden
Wow, nice :D

Het beste antwoord

Ik draai Windows 7 ook vanaf een SSD en mijn opstarttijd bedraagt ca. 2 seconden, een genot.
Het vermoeden dat het trage starten veroorzaakt wordt door de andere HD's is gerechtvaardigd. Maar daar is heel makkelijk achter te komen: trek alle andere HD's een los (letterlijk de stekkertjes eruit) en boot je PC.
Ben benieuwd.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb alles losgetrokken op de ssd na en ik hij zit nu nog op 28 deconden, wel een verbetering maar nog lang niet genoeg voor een ssd
escape
13 jaar geleden
Aha! Nou, dan heb je de helft van je probleem gevonden.
Nu de andere helft nog! :) Ik verzeker je, het kan dus in twee seconden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, wat een genot! In vergelijking daarmee werk ik hier oerwoudtechniek. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee seconden: vanaf welk moment? Dat je de knop van de PC indrukt? Of van 't moment dat je ziet dat er met Windows zelf gestart wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scheelt de helft
is nog teveel maar goed

Andere antwoorden (1)

Het aantal zaken die tijdens het opstarten zal starten, heeft waarschijnlijk veel meer invloed.
1. Start.
2. msconfig {enter}
3. Opstarten.
4. Vink alles eens uit.
5. Start.
6. services.msc {enter}
7. Schakel zaken uit die niet belangrijk zijn. Bijv. wireless, Windows Search, mdm, restore, error reporting, java quick, google updater, security center, smart card, messenger (<> MSN), Nvidia service, remote reg, themes, aero, tomtom, wmi, help & support, HID, Imapi, netmeeting, sec. logon, telnet, UPS, Windows firewall als je al een anderen hebt, WIA als je niet scant, Windows time, wired autoconfig, etc, als je dat niet nodig hebt.

Reboot dan eens. Is het nu sneller?

Heb je niet per ongeluk een slechte-kwaliteit SSD gekocht?

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze ook nog:
1. Eigenschappen Deze Computer.
2. Geavanceerd.
3. Kijk eens bij Performance ('t Nederlandse woord kan ik even niet opkomen) / Visual Effects. Ik heb daar slechts 1 vinkje aan staan, bij Use Drop Shadows for icon labels.

Mijn XP-machine (zonder SSD) start i.i.g. sneller op :).
(4 schijven.)

Je temp./cache mappen leeggooien kan ook een klein beetje helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is allemaal al goed gergeld want eenmaal in windows loopt het super met programma's osptarten ook
het is echt het windows loading scherm msconfig staat alles al bijna uit echt alleen het broodnodige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"...eenmaal in windows loopt het super"
Ja maar eenmaal in Windows wordt 't e.e.a. niet opnieuw meer gestart! Dan *is* het immers al gestart. Het starten *zelf* kost ook veel tijd, zeker niet alleen het draaien van software op de achtergrond zelf. "het is echt het windows loading scherm"
Precies! Tijdens 't loaden worden er allemaal bestanden geladen en verwerkt, afhankelijk van wat er allemaal aan services aan staat e.d. Niet dat er niet ook andere zaken kunnen spelen, hoor. Dat kan best. Maar de constatering dat als 't starten van softwareonderdelen de boel zou vertragen dat dan ook na het starten de boel traag zou moeten blijven: dat is een foute constatering.