Welke computerleverancier biedt goede adviesdiensten?

Ik ben toe aan een nieuwe computer (desktop). Ik wil een op maat gemaakt systeem kopen, maar daarbij heb ik advies nodig.

Ik weet wat ik met de computer doe. Ik weet welke applicaties het meest veeleisend zijn, en wat er nodig is om die applicaties soepel te laten draaien. Ik heb een redelijk idee welke CPU's in aanmerking komen en hoeveel RAM ik nodig heb.

Ik weet echter niet welk moederbord ik precies nodig zal hebben, hoeveel en welke ventilatoren, welke soort voeding, enzovoort.

Wat ik nu zoek is een leverancier die het volgende voor mij kan doen:
--  Commentaar geven op mijn ideeën.
--  De overige onderdelen erbij zoeken.
--  Samen de PC samenstellen.
--  De PC bouwen en leveren.

Het liefst niet te ver buiten het gebied tussen Amsterdam, Almere, Amersfoort en Utrecht - hoewel, als er een uitstekende verkoper in Enschede zit, heb ik geen problemen om daar naartoe te gaan.

Cryofiel
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat betreft het 'hoeveel ventilatoren': zo veel mogelijk. Met andere woorden: zoveel als er in de behuizing passen. Zo kunnen ze traag blijven draaien en is je pc lekker stil en wordt ie toch goed gekoeld. Koeling is namelijk erg belangrijk en wordt jammer genoeg vaak vergeten. Een goed gekoeld systeem gaat langer mee, presteert beter en is zuiniger. Succes verder!

Antwoorden (3)

Ik heb geweldig goede ervaringen met Informatique. Zit wel in Berkel en Rodenrijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit bedrijf geeft aan computers op maat te bouwen. Misschien heb je er iets aan.

ComputerBouw Com
- Computer-apparatuur En -systemen
Kapeleind 7
5482EE Schijndel
Tel: 073-5470799
www.computerbouw.com
info@computerbouw.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je weet welke CPU je wil gebruiken en hoeveel RAM je wil en uit hoeveel dimms het RAM dient te bestaan, is het aantal geschikte moederborden voor deze combinatie reeds erg beperkt.

Indien je daarenboven een fysisch formaat cq kast kiest, vernauw je nog de mogelijkheden.

Indien je ook nog weet wat de eigenschappen van de disk-controller en de gewenste I/O poorten (eigenschappen en aantal) dienen te zijn, hou je amper aan handvol keuzes over.

Volgende url kan je misschien op weg helpen:
http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/pc/page.html