Als ik witte letters afdruk wordt er dan witte inkt op het papier gedrukt?

Graag met uitleg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
22.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie vraag! Daar had ik laats ook een discussie over maar we zijn niet uit het antwoord gekomen. Dus ik ben bedieuwd naar de reacties!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@annonu: je zou het gewoon een keer kunnen proberen natuurlijk en kijken wat er gebeurt?

Antwoorden (11)

Ja
Want de printer ziet niet dat er wit papier in zit. Stel dat je een andere kleur had gebruikt als papierkleur. Dan wil je ook dat de witte letters worden geprint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, toch vraag ik me dan af hoe een printer witte inkt op een papier drukt als je slechts 4 cartridges hebt: zwart, magenta, cyaan en geel? Daar kun je echt geen wit van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe je het ook opvat, het juiste antwoord is altijd hetzelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo heb ik het ook opgevat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de standaard printers printen geen wit.
ja, dus als je een zwart papiertje of een andere kleur papier in de printer doet dan komen er witte letters op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want er zit geen witte inkt in een printer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, wit is het ontbreken van kleur. Een kleurenprinter kan dan ook niet de kleur wit afdrukken. In een ander antwoord werd als voorbeeld een andere kleur papier genoemd. Ik heb het net thuis geprobeerd met een geel vel papier. Ik heb een zwart vierkant geprint met witte tekst daarin. Mijn vermoeden dat de witte letters er geel uit zouden zien klopte, dus het antwoord is nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw. bedankt. nu hoef ik het zelf niet te proberen XD
Ja, want als je een gekleurd papier in de printer stopt, bijv. zwart, wordt er een zwart papier met witte letters geboren... Op wit papier zie je het natuurlijk niet, maar er worden wel witte letters op afgedrukt...

Het zou misschien HEEL handig zijn om je vraag ander te formuleren!! Dit kun je op twee manieren opvatten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een gangbare printer is dit niet mogelijk.
Maak maar eens een stukje tekst in Word, kies als letterkleur wit en print de tekst af op een gekleurd vel papier. Noppes dus, of te wel geen tekst.

Wel als je een printer hebt die daarvoor uitgerust is met een extra inktpatroon.

In PhotoShop kan dat wel, maar ook dan wordt er niet wit geprint, maar het programma zorgt er voor dat de ondergrond voor de letter wit (blanc) is. Op een vel wit papier komt dan geen inkt en de letter is wit. Slim. Behalve natuurlijk als je een zwart vel papier in je printer heb, want dan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,
Printers kunnen niet wit printen.
Printers gebruiken meestal de kleuren, geel, rood en blauw. En nog zwart. Je kunt met die kleuren geen wit maken. Wit krijg je dan ook alleen op wit papier, de printer laat dus gebieden over waar het wit moet zijn. In geval van grijstinten wordt er gewoon zwart gebruikt. Daarom zullen afbeeldingen op bijvoorbeeld geel papier altijd een kleur afwijking hebben, puur doordat het op geel papier wordt gedrukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig laatst geprobeerd. Er komen geen witte letters, aangezien er geen witte inkt in de patronen zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn mening is wit niet mogenlijk met een normale cartridges de witte letters krijg je door dat er met een kleur letter worden ge-vormt

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel de omlijning van de letters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn maar enkele printers die dit kunnen. Die liggen wat prijs betreft ver buiten het consumenten segment. Ook professioneel gezien is het een dure grap. In zowel druk als print is het wit van de tekst de kleur van het onderliggende materiaal (papier) of er is met een folie over de zwart (of gekleurde) onderkant gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het eens uitproberen.