Macbook Pro 13" vs Macbook Pro 15", welke zou het beste zijn voor grafisch design?

Ik twijfel erg omdat ik voor school een degelijke grafische kaart nodig heb.

Specs voor de 13":

13-inch: 2.4GHz
13-inch
Intel Core 2 Duo-processor
4 GB Geheugen
250-GB harde schijf
SD card slot
Built-in 10 hour battery
NVIDIA GeForce 320M grafische processor
Prijs: 1080 euro

Specs voor de 15":

15-inch: 2.4GHz
Intel Core i5
4 GB geheugen
320-GB harde schijf
SD-kaartsleuf
Interne batterij met een gebruiksduur van 8-9 uur2
Intel HD Graphics
NVIDIA GeForce GT 330M met 256 MB
Prijs: 1644,38 euro

Rekening houdend met een redelijk budget vraag ik me af of het niet gewoon slimmer is de 13" te kopen. Kan ik hierop echter wel fatsoendelijk op designen? Photoshop e.d.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Natuurlijk kan ik niet jouw budget beoordelen maar ik zou gaan voor de 15''. Vooral vanwege de extra grafische kaart van 256 MB. De 13'' heeft alleen 320M.
Of je op de 13'' wel of niet goed uit de voeten kunt met grafisch ontwerp, kun je het beste vragen bij de geautoriseerde Apple dealer.
Misschien dat er op jouw opleiding ook mensen zijn die e vraag kunnen beantwoorden. Zij hebben geen belang bij de aanschaf van een duurdere Mac. Ik zou het laatste doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
256 MB?! Dat lijkt mij nogal weinig om mee te designen. Ik raad een grafische kaart aan met 1 Gb geheugen. De core i5 processor is vooral handig om de grafische kaart wat moeite uit handen te nemen. Ik zou persoonlijk voor de 15 inch gaan, omdat die meer kracht heeft en die heeft een groter beeldscherm en dus makkelijker om te designen. Beide hebben 4 GB werkgeheugen, wat erg handig is voor designen. Als ik de keus had zou ik gewoon een laptop kopen of een pc bouwen. Maar ik neem aan dat u niet voor niets een Apple laptop wilt kopen, dus ik zou de 15" (inch) nemen. Veel succes en nog een prettige dag.