Wat is een lokale schijf op een computer? Ik kan die op mijn laptop niet openen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
12.8K

Antwoorden (4)

Normalitair in ieder geval c:. En daarnast vaak een d: schijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst start daarna deze computer Dan daarna Lokale schijf (:C) daarnaast staat ook Lokale schijf (:D)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Locale schijf is de fysieke schijf (lees:plaats op de computer waar je dingen op kunt slaan) in je laptop. Meestal wordt 'locaal' gebruikt als tegenhanger van de netwerkschijf, die extern staat en uitsluitend benaderbaar is, als je aangesloten bent op het netwerk.
De locale schijf (meestal C:\) is benaderbaar/beschrijfbaar zodra je de laptop aan zet.
Via 'Deze Computer' is te bekijken welke locale schijven je hebt (lokaal station/lokale vaste schijven).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is je harde schijf je lokale schijf, meestal de C schijf. Je kunt je harde schijf partitioneren in meerdere delen, zo krijg je dan een D schijf en eventueel een E schijf er bij. Dat wordt vaak gedaan, om de besturingsprogramma's op de C schijf te zetten en bijv. spellen op de D schijf, en bijv. muziek of films op de E schijf.
Als er dan iets crasht, kun je de ander delen nog overzetten, ben je niet alles kwijt.
jc54