Is mijn laptop hardware geschikt om WiFi in de 5 Ghz te ontvangen?

Ik heb al gekeken naar deze reactie maar kom via die weg zowel de 2,4 als de 5Ghz niet tegen in mijn computer.
Heb op advies van Upc een router achter mijn modem gezet en mij door Mediamarkt een router laten verkopen met dus beide mogelijkheden en dan had ik gegarandeerd stabiel draadloos internet.
Maar nu kom ik er zo langzaamaan achter dat ik dus misschien wel helemaal niet op 5Ghz kan draaien.
Ik zie werkelijkwaar door de bomen het bos niet meer.
Hoezo Plug & Play?? Er wordt gewoon steeds wat anders verteld een aangesmeerd. Om gek van te worden; hopelijk kom ik hier wat verder, alvast bedankt!

Toegevoegd na 39 seconden:
Bedoelde dus deze reactie: http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/hardware/laptop-hardware-geschikt-wifi-ghz.324770

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke laptop heb je?

Antwoorden (1)

De meeste laptops hebben het niet. Je zult moeten aangeven welke laptop je hebt.

Verder weet ik niet waar je laptop staat tov de router, maar als de apparaten ver van elkaar staan is 2,4 GHz een veel betere verbinding dan 5 GHz.

5 GHz is alleen een goede keus wanneer de router en het apparaat dicht bij elkaar staan, en er geen belemmeringen zijn. Feitelijk is het enige voordeel van 5 GHz dat die band minder druk is, en daardoor verbindingen stabieler zijn door minder interferentie van apparaten als DECT-telefoons, andere wifinetwerken, draadloze muizen, etc. Nadeel is dat het minder ver gaat, en minder makkelijk door muren ed. heen gaat.

Als je het 5 GHz netwerk niet bij de draadloze netwerken in Windows (of wat voor OS je ook draait), ondersteunt je laptop het gewoon niet.