Mijn PC maakt een zoomend geluid, wat normaal is. Wat kan ik toch doen om mijn pc bijna geluidsarm te maken?

Kan je het zoomend geluid meten zodat ik het kan vergelijken met anderen? Hoe kan ik het geluid dempen? Extra koelers? ... Ken weinig van hardware..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Draaiende elementen maken geluid in een pc. Denk dan aan bijvoorbeeld je voeding, processor, behuizing ventilators. Deze draaien continue om alles goed te koelen. Daarnaast draait je harde schijf ook wanneer je pc aanstaat.

Het beste is om te kijken wat het meeste geluid maakt. Wanneer dit een ventilator is, kun je deze makkelijk vervangen door een veel stillere. Als het je voeding is, dan gaat het al wat meer geld en moeite kosten.
Je harde schijf zou ik niet aan beginnen.

Wat je ook kunt doen is een gehele nieuwe behuizing kopen. Een behuizing die het geluid goed dempt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gezoem bestaat uit de verntilator * hardeschijf welke draaien. Alle andere onderdelen zijn nagenoeg geluidsloos.

Het vervangen van de koelingsfans kan helpen (Ze worden met leeftijd ook luidruchtiger vanwege vuil & slijtage).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst wachten rigoureuze maatregelen te nemen. Om de zoveel tijd moet je ook de kast van je pc schoonmaken (pc wel uit laten). Kan je doen met een stofzuiger en waar je niet bij komt, met een raggertje of kwastje (gereedschap/doe-het-zelf zaak) de stof eruit halen en dat is heel veel als je dat nooit schoonmaakt. Het is net als je een koelkast ontdooit; nadat je hem schoongemaakt hebt is ie ook een tijd stiller. Je pc zal nooit helemaal geluidloos zijn vooral in de zomer, omdat de ventilator meer moet blazen om te koelen, maar ook als je zware programma's gebruikt zoals je pc scannen.