Ik heb een sony scartkabel van mijn camera die kan ik in de tv en laptop doen, kan ik dan ook een film van mijn laptop bespelen op mijn tv?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je bedoelt waarschijnlijk dat je een kabel hebt met een usb aansluiting erop die je in je pc kan steken. Deze: http://media.obsessable.com/media/2008/11/23/300/sony-usb-2-0-ps3-cable-pack-2.jpg

Op de laptop zit vast wel een VGA uitgang, deze kan je dan op je TV aansluiten.

http://opmaat-eduware.nl/uploadmap/Computer_Hardware/vga%20kabel.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm, ik zie bij jou helemaal geen enkele scart aansluiting...
Een camera en een laptop met een scartaansluiting? In dat geval kan het werken, maar anders enkel via de 'normale' aansluitingen:
- composite video [gele chinch kabel]
- S-Video [rond kabeltje met 5 pinnen]
- VGA [evt blauwe reguliere monitorkabel]
- DVI [witte monitorkabel
- HDMI [platte iets grotere USB-look-a-like kabel]
- Displayport (vervolg op/van HDMI)

Een digitale camera heeft vaak ook nog een Firewire aansluiting (lijkt op een klein USB stekkertje). Daarmee kan je digitaal beeld overdragen (naar PC/Laptop en sommige recorders). Een TV heeft deze ingang (bijna?) nooit.

Om terug te komen op de Sony scartkabel; ik denk niet dat het mogelijk is. Kun je evt. een afbeelding plaatsen, dan kunnen we je verder helpen.