plotseling heb ik geen geluid op de pc wie weet hoe ik dit oplos? Ik ben ben niet zo handig met de pc,dus graag in jip en janneke taal.

Als ik naar configuratiescherm ga en dan geluiden en audioapparaten.
Dan naar audio dangeeft hij aan,geen afspeelapparaten.
Ik snap het niet.
wie kan me helpen,alvast bedankt.

Toegevoegd na 32 minuten:
opnieuw opstarten werkt niet.
Rechts onder in de taakbalk is het speakertje zoek
iemand nog tips.

Toegevoegd na 54 minuten:
Jammer het heeft allemaal nog niet geholpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Heb ik ook een keertje gehad, dacht dat de speakers kapot waren. Na het opnieuw starten werkte het geluid weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rechtsonder op de taakbalk het speakertje aanklikt, staat dan dempen aangevinkt? Zo ja , uitvinken.
Heb je al geprobeerd de computer uit te schakelen en opnieuw opstarten? Dat wil ook wel eens lukken.
Succes!
jc54
13 jaar geleden
Geluid zou weleens uit kunnen staan. Rechtsonder op de taakbalk ziet u het symbool van een luidspreker. eerst hierop dubbelklikken, daarna alle schuifjes omhoog plaatsen. In apparaatbeheer kunt u overigens zien of er een geluidskaart geinstalleerd/herkend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op basis van deze info en als de bovenstaande suggesties geen soelaas bieden lijkt me dat je Windows Mediaplayer opnieuw moet installeren. Dat kan onder "Software" in het Configuratiescherm. Links zie je daar (o.a) staan; Windows onderdelen Installeren. Daar moet je wezen.
Zo daar staat aangegeven dat de WMP geinstalleerd is vink het dan eerst uit klik op toepassen en vink het vervolgens weer op aan en dan nogmaals op toepassen. De herinstallatie loopt vanzelf. Als dit de oplossing is dan is het mogelijk zo gekomen dat je bij bvb bezoek aan een site tijdelijk een ander afspeel apparaat hebt geinstalleerd dat bij gebruik ervan WMP heeft uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar na opnieuw installeren van mediaplayer was het opgelost.
Overigens hebben de andere antwoorders niet goed jouw vraag gelezen. Het speakertje is verdwenen en opnieuw opstarten helpt niet. Vervolgens zijn de adviezen om op het speakertje te klicken of om opnieuw op te starten.