Welke laptop past bij mijn behoeften?

Ik heb een laptop nodig voor op school en ook voor thuis. Hij moet meerdere zwaardere programma's tergelijketijd kunnen draaien (photoshop, indesign, dreamweaver, illustraitor, enzovoort). Games zijn niet genoodzaakt maar ik wil er wel een paar kunnen spelen. Ik gebruik mijn laptop ook vaak voor te surfen en msn. Het moet zeker een 17 inch scherm zijn want ik wil graag ruimte hebben om te werken. Ik verkies een laptop met een SSD maar een HDD is ook goed. Kom niet af met laptops van Medion, Q-force of andere merken waar ik persoonlijk slechte ervaringen mee heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik zou een Dell nemen omdat je dan zelf nog een aantal vrijheden hebt om je laptop naar eigen behoefte te configureren. De spullen van Dell zijn verder goed afgewerkt.

Goed maar duurder alternatief is een Macbook, vooral omdat ik zie dat je met name grafische applicaties wilt gebruiken en weinig games (die zijn er ook minder voor een mac). Grafisch kan een windows pc niet in de schaduw van een Apple Mac staan.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vergelijk eens op een site al kieskeurig.nl , daar staan gebruikers ervarongen van mensen die een laptop hebben gekocht en daar hun gebruikerservaringen delen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple Macbook is een goede computer voor grafische dingen, maar iets minder om evt. spellen op te spelen. Een menig aantal programma's kan echter niet op Mac draaien, maar hier komen steeds meer vernieuwingen voor. Dus ik zou eerst even kijken of die programma's wel compatibel zijn met de computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laptop die jij zoekt wordt alleen door Apple gemaakt. Het is de MacBook Pro met een 17'' scherm en een Intel Core i5 processor. Een topmachine waar je jaren plezier van zult hebben en die na de jaren trouwe dienst tijdens je opleiding, dan ook nog eens een hoge restwaarde heeft. Alle andere laptops zijn dan helemaal niets meer waard.
Alle programma's die jij noemt, kun je prima draaien op de MacBook Pro.