wat kan ik beter upgraden

kan ik beter een upgrade uitvoeren van een duo core 1,86 naar een quad core 2,6 ghz
of beter een upgrade uitvoeren van 2gb ddr2-sdram naar 4gb ddr2-sdram (processor of werkgeheugen)

Toegevoegd na 3 minuten:
ik wil dit gebruiken voor gamen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is eigenlijk niet zo'n moeilijke vergelijking moet ik eerlijk zeggen. Allereerst zeg je: "ik wil dit gebruiken voor gamen". Voor gamen is een videokaart behoorlijk bepalend voor je systeem, maar minimaal tegenwoordig een voor vele spellen recommended: Dual core 2,4 Ghz en 2Gb intern geheugen! Dit beantwoord al gelijk je vraag denk ik :) In dit geval zal het dus uiteraard je processor worden. Ik zou zowieso eerst voor de processor gaan, voor 50 euro heb je namelijk al 2gb extra , dit spaar je makkelijker bij elkaar dan een nieuwe processor.

Bronnen:
http://www.alternate.nl/html/product/Geheu...

Zolang je niet meer dan 1 á 2 zwaardere toepassingen of games tegelijk draait, heb je aan een duo core meer dan genoeg. Dan kun je beter ervoor kiezen om je werkgeheugen uit te breiden. Draai je wel vaak meer dan 2 zwaardere toepassingen, dan is een quad core ook handig, maar dan mag je ook het geheugen wel iets uitbreiden, 2 GB is dan aan de krappe kant. Overigens, als je je geheugen wilt uitbreiden naar 4 GB, moet je wel een 64-bit besturingssysteem hebben om er gebruik van te kunnen maken. Toegevoegd na 4 uur: Als het puur om te gamen is, en dan neem ik aan dat je alleen die game en verder niks bijzonders draait, dan kun je beter de processor upgraden, aangezien 2 GB wel voldoende is voor een game.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100