Waarmee verbind de RAM en ROM met andere pc onderdelen ( plz een paint tekening beste antwoord krijg je.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Met de northbridge en de southbridge. Zie plaatjes bij de link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Northbridge en de Southbridge
Alle onderdelen van de pc worden met elkaar verbonden door een BUS, dit is een communicatie kanaal bestaande uit minstens 8 maar meestal 16 parallelle 'draden' .

Een uitbreidingskaart kun je zo in de bus steken via een uitbreidingsslot. Andere onderdelen worden zoals aangegeven met de bus verbonden door een bridge, de North- en the southbridge

Toegevoegd na 1 minuut:
De bridges zijn gespecialiseerde uit en ingangen van de bus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In feite is de EDB (External Data Bus) de verbinding tussen de onderdelen van een computer (de north- en south-bridge vormen een 'brug' verbinding tussen de bus en een aantal onderdelen van het moederbord, zie hierboven)

Toegevoegd na 37 seconden:
Van Wikipedia:

'In de computertechniek vormt de bus een standaardmethode om verschillende onderdelen met elkaar te verbinden. Dit kan binnenin een geïntegreerde schakeling, op een printplaat, tussen printplaten of tussen systemen zijn.'
rose