Hoe komt het dat er een 'knal' komt uit mijn computer, zodra ik hem aanzet?

Er kwam ook al een steekvlam uit toen ik deze aanzette. De computer is aangesloten op een stekkerdoos met aan/uitknop.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat betekend dat jouw computer aan het overlijden is. Stel al je bestanden veilig nu het nog kan......

Dat klinkt alsof er ergens kortsluiting is in je computer. Er loopt ergens stroom die er niet hoor te lopen. Redden wat er nog te redden valt, en dan weggooien.

Een steekvlam? Oké, wat ik zou doen: beginnen met de PC uitzetten en loskoppelen van de stroomvoorziening, en vervolgens de harde schijf eruit halen om mijn gegevens (voor zover niet geback-upt) te redden. Vervolgens zorgen dat iemand die er verstand van heeft ernaar kijkt om te zien of er nog wat te redden valt of dat het hele systeem aan het sterven is. In ieder geval niet meer je PC aanzetten, en zéker niet onbeheerd aan laten staan. Voor je het weet kom je thuis bij een uitgebrand huis, als je geluk hebt en de brand niet ontstaat terwijl jij in je bed ligt.

komt de knal/steekvlam uit de computer of bij de schakelaar van de stekkerdoos, is het laatste het geval stekkerdoos weggooien en een goeie kopen met goede schakelaar, dus niet voor een paar euro bij de action/blokker/euromarkt/etc. komt het uit de computer bestanden veiligstellen en eventueel je voeding preventief vervangenl

Vermoed dat je voeding is geklapt. Voeding vervangen door een zelfde type, kijk naar wattage en stekker aansluitingen (verschilt per voeding). Niets bijzonders verder, na vervangen van je voeding zou alles weer als normaal moeten functioneren.

Naar wat voor sites kijk je dan? ;)

Aangezien je niet schrijft één van mijn PC's neem ik aan dat het om deze gaat die het nog steeds doet. Ik vermoed dan ook dat knal en steekvlam uit de omgeving van je W>C. dood komen en dat je die moet controleren op slechte contacten.

Ik heb ook zoiets voorgehad. Was geen steekvlam ,maar rook en brandgeur. Ik heb het laten nazien en eigenlijk was het alleen maar het doorbranden van een draadje naar het luidsprekertje in mijn PC. Waarschijnlijk in kortsluiting gekomen door het plaatsen van een nieuwe harddisk. Het is mogelijk dat het zoiets is.....heel gemakkelijk te verhelpen door een deskundige. Dus ik zou nirt wachten...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100