Is het toeval dat de naam van de Apple tablet iPad hetzelfde begint als IPadres?

Kwam er per toeval achter op. http://www.kieskeurig.nl/tablet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Ja, dit is compleet toeval. Het is gebaseerd op een combinatie van hun iconische I + functioneel woord. in dit geval, pad wat zoveel betekent als blocnote.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, was me nog niet opgevallen.
Maar ja, het is toeval. Apple maakt spullen en noemt die beginnend met een 'i'. iPod, iPhone, iMac
Het is ook bewust geschreven met een kleine letter 'i'.
In het woord IP-adres, hoort IP bij elkaar en is dus echt wat anders. IP staat voor Internet Protocol.
Een iPad is dus geen IP-ad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, toeval... De mens is in staat om allerlei patronen te herkennen die er soms niet zijn. Dit is zowel een sterkte- als een zwaktepunt van de menselijke hersens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo, als eerder gezegd hier in de antwoorden, dat Apple alleen producten maakt die beginnen met een kleine letter i. Wel wordt er veel gebruik van gemaakt bij de hard- en software producten maar ik ken vele Apple producten, zowel hard- als software, die niet met de kenmerkende i beginnen.
IP adres heeft niets te maken met iPad. Ja, toeval dus.