Is er een bepaalde verplichting dat HP je support biedt, ook al is de garantie verlopen?

Ik had een probleem met de printerdriver van mijn HP laserjet. Ik stelde het probleem voor aan de support van HP, maar die zeggen nu dat ik buiten de garantie zit van de printer. Daarom kunnen ze me geen technische ondersteuning geven.
De printer is 1,5 jaar oud. Het probleem is sinds ik een nieuwe pc heb op Windows 7 64bit. Nieuwe drivers voor deze OS helpt het probleem niet.
Jammer dat HP niet thuis is terwijl het licht binnen brand. Kunnen ze dit doen?

Garantie zegt namelijk iets over hardwarematige problemen. Niet over softwarematige problemen in een nieuw uitgebrachte driver van ze.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De aankoop van de printer is in beginne een zaak tussen de koper en de verkoper. Er zijn wettelijke regels van wat je mag verwachten van een product en die wettelijke regels gaan verder dan alleen de fabrieksgarantie.

De HP support service is van HP zelf. Daar HP de printer niet zelf heeft verkocht kunnen ze idd gemakkelijk geen support geven. Meestal proberen ze in zo'n callcenter wel te helpen maar ze hebben zich wel te houden aan de regels die ze opgelegd krijgen vanuit HP en als die bepalen dat alleen support mag worden gegeven binnen de fabrieksgarantie dan houd dat voorr hun ook snel op.

Het meest voorkomende probleem bij HP printers overigens is dat eerst de printer wordt aangesloten en dan pas de drivers geïnstalleerd worden. Dat moet echt andersom anders werkt de hele printer voor geen meter en zal je eerst alles van die printer uit Windows moeten verwijderen voor je het opnieuw kan proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij heeft support niets te maken met garantie maar met after sale. Dat is ook de reden dat zij nieuwe drivers ter beschikking stellen om hun product werkende te houden. Je hebt volgens mij gewoon recht op hulp bij de installatie van de driver. Want je mag toch wel aannemen dat een printer langer meegaat dan 1,5 jaar en als dat niet zo is moet je maar eens navragen waar het staat dat je na de garantie periode geen recht hebt op support, terwijl ze wel de drivers geven na de garantie periode.