Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is autofocus op een webcam een belangrijke functie?

Ik moet een webcam kopen i.v.m. een studie (contact met docent via skype ipv 5x 160 km op en neer rijden).

Moet ik tijdens een gesprek steeds het beeld handmatig scherp stellen als ik beweeg (dat zou me teveel afleiden) of blijft alles binnen een bepaalde marge scherp in beeld?

Een goede autofocus webcam kost 100 euro, zonder autofocus ben ik voor 3 tientjes klaar. Wat is de beste keuze? Na die studie zal ik de webcam waarschijnlijk niet meer gebruiken.

paulus811
13 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neem een goedkope, autofocus heb je echt niet nodig, als het beeld al slecht zou zijn is het kwestie van de cam een ietsie verplaatsen. Kijk eerder naar de mogelijkheid om (al dan niet via software) de lichtgevoeligheid in te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou gewoon die zonder autofocus kopen. Als je een klein beetje beweegt heeft dit geen grote gevolgen voor je beeld. De afstand tot de webcam zal tijdens het gesprek min of meer gelijk blijven dus heb je helemaal geen autofocus nodig. Spaart je een hoop geld waar je leuke dingen mee kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens een videogesprek zit je toch meestal stil bovendien zou autofocus dan waarschijnlijk ergerlijker zijn dan even uit focus lopen.
ik heb een simpele logitech quickcam is prima genoeg
alleen zorg voor voldoende licht
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding