Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan een persoonlijke simkaart van een mobiele telefoon niet werken in een I-Pad?

Ik word onderhand gestoord van al die verschillende manieren om internet buitenhuis te kunnen gebruiken. Ik heb een dongel van KPN voor mijn netboek en betaal daar een flink bedrag per maand voor. Nu is mijn oog gevallen op een I-pad, maar dan heb ik dus niks aan die dongel maar moet ik weer een apart internet abonnement afsluiten. Op mijn sim van de mobiele telefoon heb ik ook internet, ook via 3G, maar de verkoper zegt dat dat niet werkt in een Ipad. Is dat om de consumenten op kosten te jagen? Je maakt volgens mij gebruik van exact dezelfde techniek en dezelfde zenders met je Ipad als met je mobiele telefoon, dan moet dat toch uitwisselbaar zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
837

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De sims van de ipad zijn idd. anders dan die van de iphone. Ze worden ook Micro Sim genoemd.

Ze zijn speciaal gemaakt omdat je op deze SIM kaarten meer informatie kan bewaren en er meer functies mee kan uitoefenen. Het doet voorlopig wel de ronde dat deze het toestel beter kunnen beschermen indien ze met een provider lock op de markt worden gebracht,

Waarom Apple gekozen heeft voor de Micro SIM, is niet duidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo'n iPad heeft toch WiFi? Dan zou je via je netbook met KPN-dongel als bridge kunnen gebruiken (shared internet), maar dan moet je wel je netbook bij je hebben (wat heb je dan nog aan een iPad...? ).

Wellicht bestaan er adapters om een micosim in een normale simkaarthouder te steken. Dan zouden ze bij KPN je normale sim voor een microsim + adapter kunnen omruilen en kan je je sim in beide toestellen gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding