Krijg een mail met bijlage maar kan deze niet openen, wat moet ik doen ?

Ik gebruik windows 7 home en krijg als melding geen programma aan opgegeven bestand gekoppeld

Toegevoegd na 29 minuten:
het bestand heet: natuur WtB.pps
ik hoop dat u daar iets aan hebt, in ieder geval bedankt en een fijn weekend

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.4K

Het beste antwoord

als je zelf op je pc geen Microsoft Office hebt, of niet het onderdeel powerpoint, kan je geen .PPS openen,

doch er is deze oplossing.
je kan powerpointviewer downloaden, via onderstaande link,
en dan kan je toch zonder office ook powerpointpresentaties kijken :)

kan wel zijn, dat je hem in je mail niet kan openen, maar dan moet je hem opslaan op je pc ( buroblad bijvoorbeeld )
en dan kan je hem wel openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is eigenlijk zoals Windows 7 zegt.

Het bestand wat jij via de mail hebt gekregen is niet geassocieerd met een programma op je PC.

Als je bijvoorbeeld een PowerPoint presentatie via de mail krijgt en je hebt Powerpoint niet geinstalleerd, dan kan windows dit bestand niet openen en krijg je de door jou genoemde melding als je een .pps bestand probeert te opnen.

Als je ons verteld welke extensie het bestand heeft ( .pps, .xls, .muv , etc etc) dan kunnen we vast wel voor je achterhalen welk programma je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt voor dit bestand inderdaad Microsoft powerpoint nodig. Als je doet programma installeerd zal hij de eerstvolgende keer het bestand automatisch met powerpoint openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je MS-Office niet wilt kopen, kun je ook enkel de powerpoint viewer of Open Office installeren. Deze zijn beide gratis en kunnen Powerpoint bestanden lezen/bewerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je open office op Windows draaien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep. En de nieuwste versie is gewoon compatible met Office 2007. De meeste standaard functies zitten op dezelfde plek en voor de rest leer je het sneller dan Office 2007 (als je 2002/2003 gewend bent).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier dus:
http://www.openoffice.org/
Welja dit is nu éénmaal het juiste antwoord, soms moet je ook bij mails java dowloaden, hieronder ziet u een link voor de tijdelijke versie voor uw PowerPoint (Word, excel,..).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de PowerPoint viewer van Microsoft downloaden. Je hebt dan geen PowerPoint nodig om pps bestanden te openen.
Succes.