Ik heb momenteel een N61P-S Moederbord met een AM2+ socket. Ik wil graag een AMD Phenom II X6 processor kopen, zal dit werken?

De Phenom II X6 is voor AM3 sockets gemaakt, maar ik heb een AM2+ socket. Mijn moederbord is echter wél AM3 Ready. Er is een lijst met ondersteunde processors voor mijn moederbord, hier staat de betreffende processor nog niet bij, maar dat kan komen doordat deze nog zo nieuw is, wat denken jullie? Zal het werken, of slechts gedeeltelijk, dat ik dan maar 4-cores heb of iets dergelijks.

Toegevoegd na 41 minuten:
Ik ben er inmiddels achter dat het zoiezo wel past, maar dat het nog een probleem kan worden met de BIOS versie. ASRock moet zelf een BIOS update uitbrengen, of zal het ook werken met een oudere BIOS versie maar dat de CPU dan alleen niet officieel ondersteund wordt, maar toch wel werkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Ik denk dat je moederbord geschikt is voor de AMD Phenom II X6.

Onderstaand artikel geeft aan dat moederborden met een AM3 ondersteuning samenwerken met de AMD Phenom II X6.

'The AMD Phenom II X6 processor works with existing AM3 and AM2+ socket motherboards with proper BIOS support, making these processors an easy upgrade'

Daaruit leid ik af dat het geen probleem zou mogen zijn.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had ik in de tussentijd inderdaad zelf uitgevonden. Alleen heeft ASRock deze BIOS update dus nog niet en ik moet dus maar hopen dat ze die uitbrengen.