Het verplaatsen van bestanden gaat super traag. hoe komt dit?

Ik wil bestanden van ongeveer 400 MB verplaatsen van het ene mapje naar het andere, maar bij het ene bestandje is echt in een paar seconden klaar en het andere doet er echt een kwartier over ofso. Hoe kan dit? het zijn allemaal dezelfde bestanden (VLC media file)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
8.4K

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk heb je of meerdere partities op je harde schijf od je hebt meerdere harde schijven.
Wanneer je een bestand op de zelfde partitie of op dezelfde harde schijf wilt verplaatsten kost dit maar een paar seconden. Misschien zelfs maar één.
Moet je een bestand naar een andere harde schijf of partitie verplaatsten moet het hele bestand opnieuw op de hardeschijf geschreven worden. Dit kan wel een aantal minuten duren afhankelijk de grootte de snelheid van de schijf en hoevol de schijf is. Ivm fragmentatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien is het systeem te zwaar belast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het volegnde:

start -> uitvoeren -> services.msc

Zoek de Background intelligent transfer service, dubbelklik, stop de service en daarna ook nog eens disable service en dan op ok.

Hoop dat dit helpt, er kunnen namelijk meerdere oorzaken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof niet dat iemand die duidelijk op beginnersniveau staat wat computerkennis betreft, gebaat is met zo een technisch antwoord.
Weet je zeker dat je constant knippen-plakken doet ipv. kopieren-plakken. Als je knippen-plakken doet gaat dat veel sneller omdat er dan niet echt iets weggeschreven wordt, als je kopieren-plakken doet wordt er wel echt gelezen/geschreven en dat kost tijd. Als je shortcuts gebruikt Ctrl-x/Ctrl-v ipv Ctrl-c/Ctrl-v doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bekend,worden enkele Windows Vista versies niet langer ondersteund. Dit is spijtig voor U,want U zult het SP 1 moeten verwijderen en Service Pack 2 (opnieuw) moeten installeren.

Lees de volgende website aandachtig door en doe precies ,wat daar beschreven staat.

http://support.microsoft.com/kb/948537/nl

SP2 downloaden van Microsoft-site: http://support.microsoft.com/kb/935791/nl

Als U dit op de juiste wijze heeft uitgevoerd,bent U van dit probleem af.

Groet:Zoekertje