Waarom leest mijn pc het geheugenkaartje niet van mijn fototoestel als ik het kaartje in de pc doe?

De pc is een werkstation gebonden aan een server, zou dat iets ermee te maken hebben?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik heb momenteel geen usb-draadje bij me en ik moet iets eraf halen. Het kaartje zit in de juiste reader. Windows-systeem.

Toegevoegd na 1 uur:
XP-systeem

Picture for question
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het op je werk? Is de monitor misschien alleen een terminal en geen PC? Zit de kaartlezer in de PC? of met een USB-kaartlezer? Welk kaartje is het SD, SDHC of anders?
Kan de kaartlezer dat formaat wel aan? Kortom je zult iets meer moeten vertellen!

Het beste antwoord

Interessant. Driveletters kunnen het niet zijn (aangezien die in je afbeelding getoond worden), behalve als een netwerkmapping een van die letters gebruikt, die zou je dan een andere letter kunnen geven. Echter netwerkmappings op een server wijzigen is meestal 'not done', aangezien andere programma's dan een probleem zouden kunnen krijgen (bv. backup).

Hoe oud is de server/kaartlezer en wat voor kaartje is het? Oudere systemen hebben nogal eens problemen met kaartjes > 4GB en/of HC type kaartjes. In dat geval is het kaartje gewoon met die reader niet leesbaar en zou je een alternatief moeten zoeken (externe reader of via een kabeltje direct aan de camera).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Het ligt waarschijnlijk idd aan de oudheid van het systeem en de nieuwheid van het kaartje. Met kabel lukt het wel.

Andere antwoorden (3)

Ik vermoed van wel als het een bedrijf server is dan heeft de admin die mogelijkheid vermoedelijk geblokkeerd ?
om virussen en datadiefstal te voorkomen
wellicht onbewust
doet een usb stick het ook niet ?
capthavoc
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Als ik met admin zou inloggen zou ik dan meer kans hebben dat ie het doet?
capthavoc
13 jaar geleden
Ik vermoed van wel die sdkaart wordt gewoon gezien als een extra verwisselbare schijf alla usbstickje
als gast gebruiker of gebruiker met mindere rechten wordt het aansluiten van een extra harde schijf usb of sd meestal geweigerd.
gebruik je vista btw ?
ik ga er even vanuit dat het een normale windows pc is, en dat het kaartje in de juiste reader zit...

Het meest waarschijnlijke is dat je bij schijfbeheer een andere letter moet kiezen voor het kaartje. Als de letter namelijk bezet is, dan zie je het kaartje niet.

Schijfbeheer vind je bij: Configuratiescherm,Systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer.

rechtsklikken op een schijf, en dan stationsletter wijzigen kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijder je USB drivers en start de PC opnieuw op, dan moet het weer werken, is dat niet het geval dan zal het een polici zijn, en dan moet je gaan praten met je beheerder.