Bestand blabla.iso is te groot voor het doelbesturingssysteem..

Ik probeer een bestand de knippen van mijn pc om vervolgens te plakken in een map op mijn externe harde schijf.. echter krijg ik dan dit bericht zoals je ziet..

wat moet ik doen? het bestand is 4 gb ongeveer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Zoals hiervoor beschreven met echter 1 aanvulling:

convert c: /fs:ntfs

Hierbij heb je geen bestandsverlies en zul je daarna gewoon verder kunnen werken zonder dat je het verschil (behoudens dat je nu wel grotere bestanden dan 4 gb kunt verplaatsen/opslaan

Hiervoor liefst in veilige modus de command prompt oproepen. dan plakken van convertzin hierboven even wachten....pizza. Je hebt nu de 4 gb bestandsgrens niet meer.

de c eventueel veranderen voor de betreffende schijf/partitie.

Niet onderbreken !

alleen in XP/windows2000/vista/windows7 toepasbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Klein foutje lees 2 gb i.p.v. 4 gb bestandsgrootte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je externe harde schijf geformatteerd met FAT als bestandssysteem. FAT kan slechts bestanden tot 2 GB aan. Jouw bestand is dus te groot voor FAT.

De oplossing: herformatteer je externe schijf, en kies NTFS. Daarmee kun je wél heel grote bestanden opslaan.

Toegevoegd na 44 seconden:

Houd er rekening mee dat je bij het herformatteren alle informatie verliest die nu op je externe schijf staat. Eerst op een veilige plek wegzetten dus, dan herformatteren, daarna alles weer terugzetten.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ahh.. ik denk een oplossing gevonden te hebben op: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb456984.aspx dan hoef ik niet alle data van mijn schijf weer over te plaatsen..
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zie het - dat is dan weer mooi meegenomen!
Kimath
13 jaar geleden
deze methode werkt goed, heb ik zelf ook uitgevoerd bij mijn externe harde schijf. Je moet wel lang wachten (als het een grote externe schijf is) maar dan werkt alles gewoon :)
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep, als je maar een paar bestanden op je schijf hebt staan, is het veel sneller om die bestanden even ergens anders neer te zetten, dan de externe schijf opnieuw te formatteren, en dan de verplaatste bestanden terug te zetten. Is zelfs nog veiliger, voor het geval er toch iets fout gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je dan z:\>convert z: /FS:NTFS /V doen??
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, beter is:         C:\>convert z: /FS:NTFS /V In jouw geval sta je op Z:, en dat kan niet als je Z: gaat omzetten. In mijn geval sta je op C: terwijl je Z: omzet, dat kan wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k bedankt