Er is een hardnekkige mythe dat Macs duurder zijn dan PC's, terwijl veel Sony Vaio laptops duurder zijn dan Macbook Pros. Mee eens?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je een pc en een iMac met DEZELFDE specificaties als processor, geheugen en kwaliteit vergelijkt, dan betaal je voor Apple geen of maar een heel beperkte premie van een paar tientjes misschien. Maar dan heb je wel OSX inplaats van Windows. En besteed je dus geen 10-15% van je tijd aan onderhoud en beheer van het ding, maar naderend tot nul %. Als je dat meetelt is een Apple goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Dan nog zijn Macs over het algemeen duurder dan vergelijkbare aprataten van andere merken. Dat er een uitzondering bij vaio dat zal zo zijn maar een uitzondering bevestigt de regel zal ik maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel mensen denken nog steeds dat het aan het merk computer ligt is dat je koopt. Acer, HP en dell zijn slecht bedrijven die de pc's in elkaar zetten, het gaat om de onderdelen die de pc sneller of langzamer maken.

Tip: Koop nooit een pc bij mediamarkt, Saturn en zeker niet bij de lokale computerboer! Er zijn genoeg fora's (met o.a goeievraag.nl) waar je je budget neer kan zetten en mensen voor jouw aparte onderdelen zoeken die precies in elkaar passen.

Die mensen verwijzen vaak naar de website www.azerty.nl waar je die onderdelen besteld, vaak ben je meer dan 2x zo goedkoop uit dan bij de lokale computerboer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goede kwaliteit PC met Windows kost uiteindelijk evenveel als een Apple. In de PC wereld zijn er veel meer concurrenten die PC's maken en ook goedkoop zullen aanbieden, maar met veel minder kwaliteit. Apple's worden maar door 1 fabrikant gemaakt, met een constante kwaliteit.

Je betaald bij Apple uiteraard ook wat voor de looks en het merk