Kan ik een videokaart en SSD instaleren in mijn PC?

Hallo, ik heb een vraagje aan iedereen die dit leest. Ik heb een Medion computer gekocht vorig jaar februari en wil heb gaan upgraden van mijn verjaardagsgeld (ben 23 september jarig). Ik heb dit model computer:
http://computerkiezen.nl/website/computer-aanbiedingen/medion-akoya-e4090d-md-8310-desktop-aldi-5-februari-2014/

Mijn vraag is of ik daar deze videokaart in kan zetten: http://tweakers.net/pricewatch/450537/msi-r9-380-gaming-4gb.html#filter:q1ZKSc3JLEstqgzJzE1VsjKuBQA

Ik heb ook nog een bijvraag: kan ik hierin een SSD instoppen en zo ja welke is het best onder de 100 euro? Ik hoef niet veel GB te hebben als de SSD maar snel is. Ik heb al 1 model gevonden waar ik naar aan het kijken was.

http://tweakers.net/pricewatch/442537/kingston-hyperx-savage-ssd-240gb/reviews/

Alvast bedankt voor het antwoord

Ps: het kan zijn dat ik niet snel reageer, ik zit nog op school :P

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een SSD gaat lukken maar die videokaart moet je denk ik maar vergeten... grafische chip zit OP de CPU en ik zie geen uitbreidingssloten (PCIe-16)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk zal je dan ook de voeding moeten veranderen. En je zal moeten kijken of de videokaart past, qua fysieke afmetingen. Meestal zijn dat soort kasten krap. De SSD moet sowieso wel lukken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@freekfluweel Je bedoelt dat je PCIe x16 niet ziet staan. Das ook nog waar, maar dat het er niet bij staat wil niet zeggen dat het er niet is. Vrager zou even de kast kunnen openen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+GV Met links van wat je allemaal hebt en wil, lekker duidelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tip voor de volgende keer als je een PC aanschaft. NOOIT een "merkPC" kopen altijd een zelfbouwPC, dan kan je een grote kast en een moederbord met uitbreidingsmogelijkheden en een zware voeding nemen. Nu zit je altijd met de ellende van de keuzes die dat merk heeft gemaakt. En dat zijn altijd keuzes om zo klein en goedkoop mogelijk uit te komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke dankjewel voor alle reacties. Ik was 11 toen ik deze computer kocht (ben nu 13) en toen wist ik niks van computers af... MrTomaat, bedoelde je met 1 van de reacties dat ik een foto moet maken van de inhoud van de PC? Zo ja, dan maak ik een foto van de inhoud van de computer. - Manuel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een foto zegt niet veel over de grootte. Op een foto kan je wel zien, of misschien kan je het zelf zien of er en PCIe x16 slot op het moederbord zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@gamenmetkatten
https://www.realtimesoft.com/multimon/guide/mobo_pcie.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@mrtomaat
Ik heb een foto van de binnenkant:
https://drive.google.com/open?id=0B1QEByoyHCX3M0ZSUHFxYkVpSlE Ik kan niet zo makkelijk zien of dit een PCle x16 is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
:D Kijk nog eens goed dan :D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan een Nvidia GTX 750ti kopen zonder gedoe met extra stroomkabels en hopen dat dat werkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, Dankuwel voor de hulp. Ik weet alleen niet zeker of dit het juiste model is: http://www.afuture.nl/productview.php?productID=1127867&gclid=CjwKEAjwsvmvBRCT5ozK-dmY7D4SJACyIoJmypuPGDMf19DwgC1hW-1PBDZVSn8PT4AL0UP86GrN3hoC0dfw_wcB
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bijvoorbeeld.

Het beste antwoord

Je kan die videokaart er niet inzetten. De voeding die standaard met zulke pc's meekomt levert meestal net genoeg wattage om het systeem van stroom te volzien. Dus je zou een nieuwe voeding moeten kopen. (Dan kom je al gelijk richting de 600 watt uit dat kost je ongeveer 50/60 euro voor een kwalitatief goede)
En je zou moeten kijken of de videokaart in je behuizing past. Daarvoor zou je moeten opmeten hoeveel ruimte er van je PCIe Brackets tot je hardeschijf kooien is. (Kan gewoon met een meetlint) En wat betreft SSD, Een SSD verbruikt niet zoveel stroom. Persoonlijk raad ik Samsung SSD's aan vanwege goede ervaringen er mee, Bijvoorbeeld een Samsung 850 Evo 250 Gigabyte. Dat kost je ongeveer 100 euro en daar zit aardig wat ruimte op (Kan je je besturings programma etc opzetten) en met de software van samsung kan je je harde schijf naar je SSD clonen dus hoef je niet alles opnieuw te installeren.
En wat voedig nog betreft, Ik raad aan om een bekend/goed merk te nemen. Corsair, Coolermaster, Antec etc... Je hebt ook voedingen die vrij goedkoop zijn maar die zijn wel van stuk mindere kwaliteit en leveren soms minder wattage dan dat er op staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu net dat er maar 4 gb ram in die computer zit. Ik raad aan om nog 4gb er bij in te stoppen als je er mee wilt gaan gamen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie, ik heb nu een andere videokaart: EVGA GTX 750ti en 16gb ram. Het probleem is dat als ik de videokaart in mijn PC zet dat gaat mijn moederbord pieper, 1 lange piep en 2 korte piepjes. Ik weet niet of u mij zou kunnen helpen, ik zet deze vraag ook op goeievraag.nl - Manuel