Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is mijn macbook vol?

Ik heb een macbook Pro met 120GB geheugen. Ik heb een Icloudopslag van 2 TB. Mijn documenten en bureaublad worden automatisch opgeslagen en staan in m'n Icloud?(neem ik dan aan?) Waarom lukt het me dan niet meer op mijn Icloud te zetten? Mijn macbook geeft aan dat de harde schijf zo goed als vol is en dat ik ruimte moet maken. Naast besturingssysteem en apps neemt Icloud +/- 50gb in beslag....?

Iemand die dit in "jip & janneke taal" aan me kan uitleggen?

Ik kan gewoon niet zo goed zien wat nou op m'n macbook staat en wat enkel in de "air". Bij instellingen/beheer heb ik al aangevinkt dat alles in de Icloud kan voor ruimtebesparing.

Ik begrijp niet zo heel veel van techniek en ict...

7 maanden geleden
in: Hardware
Ritsuka
7 maanden geleden
Als je niemand in je omgeving hebt die handig is, ga dan eens naar Amac winkel of zo
LeonardN
7 maanden geleden
Laat ik voorop stellen dat ik niet bekend met Apple/Mac maar: 1. 120 GB is vandaag de dag heel schraal, zelfs als je het meeste in de cloud zet.
2. Als iets in de cloud staat, betekent het niet direct dat het ook niet meer op je apparaat staat.
3. Om te checken of dingen lokaal staan of niet, zou je je laptop even van de internetverbinding af moeten sluiten. Als blijkt dat alles offline ook lokaal op je laptop staat dan wordt het wellicht wel in de cloud gezet, maar blijft het origineel gewoon op je laptop en wordt deze dus gewoon voller.
4 "Mijn documenten en bureaublad worden automatisch opgeslagen en staan in m'n Icloud?"
Je laptop slaat op meer posities dingen op. Apps zullen neem ik aan toch gewoon lokaal draaien. 5 "Naast besturingssysteem en apps neemt Icloud +/- 50gb in beslag....?"
Bedoel je lokaal? Want dan is dat het probleem. Hier staan wat tips gericht specifiek op de Mac:
https://www.iculture.nl/tips/mac-grote-mappen-bestanden/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je MacBook kan vol zijn omdat er misschien nog veel lokale bestanden op staan, ook al heb je iCloud. Het kan zo zijn dat je documenten, foto's, of andere bestanden nog steeds op je laptop staan in plaats van alleen in de cloud.

Soms worden bestanden niet automatisch naar iCloud verplaatst, zelfs als je dat hebt ingesteld. Zorg ervoor dat je de optie voor het opslaan van documenten en bureaublad in iCloud goed hebt ingeschakeld. Je kunt dat terugvinden onder Systeemvoorkeuren > Apple ID > iCloud.

Daarnaast kan het zijn dat sommige apps, caches, en downloads ruimte in beslag nemen. Kijk bij “Over deze Mac” onder het Apple-menu om te zien wat er zoveel opslag verbruikt. Je kunt dan besluiten om bijvoorbeeld ongebruikte apps of grote bestanden te verwijderen.

Wie heeft tips om de opslag op een MacBook beter te beheren? Wat werkte voor jullie om ruimte vrij te maken?
(Lees meer...)
7 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing