Hoe kan je instellen zodat server automatisch opstart?

Beste
Ik heb ene Dell Poweredge R710 en ik zou willen instellen dat die automatisch opstart om 7:00 smorgens maar vind dit niet direct. Hoe doe je dit?

een jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Die Poweredge heeft geen mogelijkheid om op een precieze tijd te starten, maar.... heeft een een functie die WOL heet, dus via een ander apparaat die een timer heeft zou je de server via Wake On LAN(WOL) kunnen aanzetten, en andere optie is in de BIOS onder power opties 'always power on; kunnen zetten, en dan met een stopcontact waar een timer op zit stel je deze in op 07:00AM en de server zal dan starten.
een jaar geleden
emiel2006
een jaar geleden
Ok bedankt voor de tips!!