Je hebt alleen een voeding nodig als die van jou niet voldoende Watt kan leveren.
De RTX 4090 heeft een vermogen van 450 W en het bedrijf beveelt een minimum van een 850 W-voeding aan . Omdat je deze echter waarschijnlijk combineert met andere high-end hardware, zul je realistisch gezien 1000W+ gebruiken.
Voor vrijwel elke voeding die er nu is, sluit je de adapter in de doos aan tussen je RTX 4090 en het apparaat. Je moet vier PCIe 8-pins (6+2) voedingskabels van de voeding naar de adapter leiden en vervolgens de adapter naar de RTX 4090.
Dit betekent in ieder geval dat je geen voeding nodig hebt die bij de lancering van de RTX 4090 nauwelijks bestaat. Sommige bedrijven zullen kabels aanbieden voor hun bestaande voedingen waardoor deze adapter niet meer nodig is. Corsair heeft bijvoorbeeld al plannen om dat te doen.
Zie:
https://www.xda-developers.com/power-supply-nvidia-rtx-4090/
SimonV
een jaar geleden