Ryzen 1600, 1600x of toch de Intel 8400 Coffee Lake? En wat voor moederbord?

Oke ik sta op het punt een game pc te bouwen alleen ik weet niet welke Cpu ik moet nemen ik ga er vooral op gamen.

Wat voor moederbord raden jullie aan als ik de Intel neem? Ik had dit gevonden -> https://www.alternate.nl/GIGABYTE/GA-B250M-DS3H-socket-1151-moederbord/html/product/1315216?lk=17219

Waarom die..? Nou heel simpel de moederborden die Intel 8400 kunnen gebruiken zijn belachelijk duur vind ik zelf. Is dat een goed moederbord of zou ik toch naar een ander moeten kijken?

En als Ryzen 1600 of 1600x toch beter is dan de Intel dan wil ik graag ook weten waarom en welk moederbord hier het best bij past.

Mijn eisen;
•Moederbord niet duurder dan €80,-
•moederbord moet 4 ram slots hebben ddr3 of ddr4
•als jullie nog voorkeuren hebben wat mijn moederbord niet kan missen laat het dan zeker even weten :)

Met vriendelijke groet,
Z.hans

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit: moederbord niet duurder dan €70,-

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

https://nl.hardware.info/reviews/7588/16/intel-core-i7-8700k--i5-8600k--i5-8400-coffee-lake-review-betaalbaar-zes-cores-gaming-benchmarks-gtx-1080-ti-battlefield-1-dx12

8400 duidelijk hogere scores dan AMD

Moederbord heeft weinig extra's maar op zijn minst 1x PCIe 16x voor de videokaart. Want daar heb je het helemaal niet over. Wat wil je voor GPU?
LeonardN
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
sorry ik ben nog niet heel bekend in computer wereld :p. Ik wil gaan voor de Geforce 1050 Ti 4g.. welke? Weet ik nog niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat is een PCIe 16x?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En wat mist dat moederbord dan?
LeonardN
6 jaar geleden
PCIe 16x is het slot waar de videokaart straks ingaat. Kijk of je deze in het budget kan proppen
https://tweakers.net/pricewatch/1065899/inno3d-geforce-gtx-1060-3gb-compact-(n1060-6ddn-l5gm).html En wat mist dat moederbord dan?
Mist niks, maar je hebt geen analoog 5.1 of optical uitgang. Niet veel PCIe sleuven. Maar het kan dat je dat ook helemaal niet nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vindt hem zelf een beetje aan de dure kant en hij is 3gb wat vindt je van deze? https://maxict.nl/product/7245881/palit-geforcegtx-1050-ti-stormx-geforce-gtx-1050-ti-4gb-gddr5?btwview=in&rs=tweakers&utm_source=tweakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricewatch
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wanneer zal ik een analoog 5.1 of optical uitgang of meerdere PCIe sleuven nodig hebben dan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Of https://www.megekko.nl/product/0/993338/Gigabyte-GeForce-GTX-1050-TI-4GB-OC?r=tweakers.net&utm_source=tweakers.net&utm_medium=cpc
LeonardN
6 jaar geleden
Dus een 1050ti voor 195 overweeg je
maar een 1060 voor 210 vind je te duur.... De 1060 veegt echt de vloer aan met de 1050ti https://nl.hardware.info/reviews/7033/17/nvidia-geforce-gtx-1050-ti-review-low-end-pascal-benchmarks-dx12-rise-of-the-tomb-raider 4g over 3g merk je niet in het gros van de gevallen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Huh waarom staat de geforce 980 ti boven de andere?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh ze zijn super duur!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De geforce 1060 die je had aangeboden is niet meer verkrijgbaar.
LeonardN
6 jaar geleden
Je moet kijken naar de laatste twee cijfers die zeggen meer dan de eerste twee cijfers (of het eerste cijfer). 1080, 980 en 780 zijn beter dan 1050, 950 of 750
de 8xx-serie heeft nooit bestaan (voor desktop). Dus ja een 980 en een 780 zijn nog steeds goed ook al is een 1050 of 1060 nieuwer. Eigenlijk kijk je dus naar een videokaart zo:
x80, x70, x60, Waarbij de x een 10 een 9 of een 7 kan zijn. of nog lager natuurlijk. Hoe lager het x-getal hoe ouder. Straks komt er een 1150, 1160 etc. Waarbij iedereen de 1180ti wil. Niet de 1140 of 1150. Het is x-getal is de generatie. Er wordt al over gespeculeerd:
https://www.google.nl/search?q=1180ti&oq=1180ti&aqs=chrome..69i57j0l3.2652j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke kan je nu een lijstje maken van wat ik in mijn pc moet gaan stoppen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn max budget is 600-650
LeonardN
6 jaar geleden
https://www.alternate.nl/html/configurator/builder/loadSharedConfiguration.html?kind=pcBuilder&id=b10e85079602f651dc86888a1032e076 Zoiets
GTX 1060 erbij en Windows 10 via keyseller kopen.