ik heb een desktop met gtx 1050i en zou graag 2de kaart bijvoegen zoals gtx970 of gtx 1070?

ik heb een desktop en deze is met gtx 1050i
zou graag 2de kaart zoals gtx 970 of gtx 1070 bijvoegen , is deze mogelijk zonder complicaties aub ?
en zal deze beter zijn ?

een jaar geleden
in: Hardware
1K
LeonardN
een jaar geleden
Wat is je doel?
Als het voor betere game prestaties is, zou ik zeggen vergeet dat in algemene zin, en specifiek hier.
derikseijt
een jaar geleden
hahaha had het zelf niet beter kunnen zeggen.
LeonardN
een jaar geleden
Oh ja. Waar je ook op moet letten als je van een zwakke 1050 naar zware 1070 gaat, is of je voeding wel over de juiste stroomconnectors beschikt.
Ik gok dat je een 8pins nodig hebt. Wellicht 6 EN 8 pins. Check dat dus goed. En natuurlijk hoe zwaar je voeding sowieso is. Met een 450 Watt voeding wordt het wellicht krap.

Antwoorden (2)

Je kan wellicht wel een tweede kaart toevoegen (check je moederbord), maar de 1050(ti) ondersteunt geen SLI en zal dus niet samen kunnen werken in games.

Een 1070 is zoveel beter dan 1050ti dat dat ook weinig zinvol zou zijn. Daarnaast kan je dacht ik enkel dezelfde kaarten in SLI zetten.
Vervang dus gewoon je 1050 met een betere kaart. SLI is sowieso meer ellende dan vreugde.
LeonardN
een jaar geleden
Enige wat omhoog gaat is je stroomverbruik. Verder heb je er weinig aan als het zou kunnen.
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
Meer videopoorten.