Mag ik mijn oude computer bij het grof vuil zetten of moet ik het aanbieden als chemisch afval bij de stadsdeelwerf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
7.6K

Het beste antwoord

Gewoon grof vuil.

Maar je kunt hem ook bij de kringloopwinkel inleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey, dat is wel een ijzersterke suggestie.
Nog niet eens aan gedacht eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee om hem bij de bij de kringloop winkel in te leveren. +1
capthavoc
13 jaar geleden
als het en pentium 2 of minder is gewoon grofvuil
pentium 3 is nog wel interresant voor de kringloop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betreft (qua prcoessor) een Pentium 2 1Ghz en een AMD Athlon 2800.
HDD's zijn kaduuk.
In een zit een Nvidia Gforce FX5500 + 1Gb 33Mhz RAM, geen idee wat in dat andere oude kreng zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Computers zitten vol zware metalen en smerige zut, Wat je aanbiedt bij het grofvuil wordt in de regel verbrand.
Ondanks de filters, blaas je door het verbranden van oude computers alsnog een boel furanen en nanodeeltjes de lucht in; http://www.youtube.com/watch?v=38PfTRQlJzQ Breng je oude pc liever terug naar de winkel. Die is verplicht 'm terug te nemen. Daar betaal je de verwijderingsbijdrage voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat doet de winkelier er dan mee?
Mikt hem vast in de afvalbak, of brengt hem ook naar het grofvuil.

Andere antwoorden (5)

Weet niet waar je zit maar je kunt hem aanbieden aan Knoworries in Nieuwegein, zij zorgen er dan voor dat de PC in africa komt, Scolen daar zijn er blij mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of geef gewoon die pc aan mij ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het mag eigenlijk niet je moet hem aanbieden op de milieustraat of achterlaten in de winkel waar je een nieuwe koopt
hij moet namelijk milieuvriendelijk gerecycled worden
je betaald bij je nieuwe pc verwijderingsbijdrage en daarom kun je hem het beste achterlaten in de winkel waar je een nieuwe koopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed. De winkel waar je een nieuwe koopt is verplicht de oude in te nemen en zorg te dragen voor een milieuvriendelijke verwerking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je wel eerst een nieuwe kopen dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee in principe zijn de winkels waar je ze kunt kopen ook verplicht ze in te nemen omdat ze die weer gratis kunnen meegeven met de andere spullen die gerecycled worden heb het zelf meegemaakt met een diepvries
had een nieuwe besteld via internet en mijn oude had ik nog vol liggen dus die kon ik niet mee teruggeven
deze heb ik later bij de plaatselijke winkel ingeleverd en dat was geen probleem
Computers bevatten veel zware metalen en giftige stoffen zoals brandvertragers en mogen dus niet bij het huisvuil terechtkomen. De stadsdeelwerf heeft een aparte container voor elektronische apparaten. Vanaf daar worden ze op een verantwoorde manier uit elkaar gehaald en verwerkt. Dat wordt bekostigd met de verwijderingsbijdrage. Inleveren bij een willekeurige elektronica- of computerwinkel mag ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilt (nog) per gemeente.
Een pc valt niet onder chemisch afval, zoals verf, batterijen, terpentine, etc., maar onder elektrische apparaten zoals koelkasten, wasmachines, stofzuigers. Als jouw gemeente deze apparatuur inzamelt, is het wel zo netjes om het daar in te leveren.