Hoe lang kan je op je laptop werken voordat je de batterij moet opladen?

Ik heb een paar weken geleden een nwe asus x54c laptop gekocht. Ik merkte dat de batterij heel gauw leeg raakte.
Ik heb een test gedaan en de laptop met een vol opgeladen batterij aangelaten (niet opgewerkt). Na 3 uur was de batterij leeg. Is dat niet erg snel?
Bij de winkel zeiden ze dat het normaal is!

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
13.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 uur is niet heel erg weinig, meeste accu´s draaien niet langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee 3 uur is normaal.

Het beste antwoord

Hoe lang een laptop op een accu doet is zeer afhankelijk van de accu en het gebruik van de laptop op dat moment.

In basis is drie uur niet vreemd voor een laptop.

Deze laptop heeft inderdaad een 4Cells 2600 mAh 37 Whrs accu.
Zie: http://www.asus.nl/Notebooks/Versatile_Performance/X54C/#specifications

Dit wil zeggen dat de accu één uur lang 37 Watt kan leveren, en/of één uur lang 2600 mAh.
Dit betekent bijvoorbeeld ook dat deze accu twee uur lang 1300 mAh of 18,5 Watt kan leveren.

Het lijkt er dus op dat de laptop iets meer gebruikt dan 10 Watt.

Asus zegt zelf letterlijk in de handleiding:
Een volledig opgeladen batterij levert enkele uren werkvermogen voor de notebook. Het werkelijke cijfer kan echter variëren afhankelijk van de manier waarop u de energiebesparingsfuncties gebruikt, uw algemene werkgewoonten, de CPU, de grootte van het systeem geheugen en de grootte van het beeldscherm.

Zie:
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/K54C/DU6591_eManual_K54L_K54LY_Z106.pdf

Voor deze laptop lijkt drie uur dus niet vreemd.

John van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In die laptop zit een 4 Cells 2600 mAh die theoretisch gezien 37 watt per uur moeten kunnen geven bij een compleet nieuwe accu.

Houd er wel rekening mee dat functies zoals Bluetooth, WiFi meer energie vergen.
Houd er ook rekening mee dat als je een laptop heel intensief gebruikt door veel zware programma´s te draaien, de accu ook minder lang blijft volhouden.