Hoe krijg ik de AVG virusscanner weer van mijn pc?

Omdat Windows 7 niet meer ondersteund word zette ik die virusscanner op mij pc maar toen ik hem geladen had meldde hij me dat er al een dergelijke scanner op mijn pc zit. Ik zette AVG in de passieve stand maar hij bericht des ondanks wat en probeert ook steeds Google Zoeken te verstoren. Gratis lijkt hij me trouwens ook niet want dat duurt maar 2 maanden als ik het goed begrijp. Ik heb dus Windows 7 en ging naar het configuratiescherm om AVG te wissen maar die wil niet weg.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
2.5K

Antwoorden (1)

Gebruik hiervoor AVG Clear.
https://www.avg.com/download-thank-you.php?product=REM
Klik met de rechtermuisknop op het gedownloade bestand en klik op 'Als beheerder uitvoeren'.
Als in het dialoogvenster Gebruikersaccountbeheer om machtigingen wordt gevraagd, klikt u op Ja (of Doorgaan in oudere versies van Windows).
Klik op Nee wanneer AVG Clear u vraagt Windows opnieuw te starten in de veilige modus.
Selecteer het bewuste AVG-softwareproduct in de vervolgkeuzelijst. Laat de map van het installatieprogramma en de map van de installatiedata ongewijzigd, tenzij u de standaardlocatie van het AVG-programma en de datamappen hebt gewijzigd. Klik vervolgens op Verwijderen.
Klik op Opnieuw opstarten om het verwijderen te voltooien.
AVG AntiVirus is nu volledig verwijderd van uw pc.

Overigens is het niet zo dat een virusscanner hetzelfde doet als de beveiligingsupdates die je nu niet meer voor Windows 7 krijgt:
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/virussen-phishing-malware/vraag/468042/beschermt-virusscanner-voldoende-beveiligingslekken/
Je pc is nu dus wel minder veilig geworden, ondanks een virusscanner.
Supergevaarlijk is het echter ook weer niet. Uit een recente studie blijkt dat 33% van 500 onderzochte bedrijven nog steeds tenminste één Windows XP-machine in het netwerk gebruikt. En het is dus niet zo dat al deze computers ondanks de gebruikte virusscanners besmet zijn met malware. Maar de kans hierop is natuurlijk groter dan bij een computer met Windows 10.
SimonV
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Eerste probleem Windows 7: binnen een maand na het einde van de support is al een grote bug geconstateerd die ervoor zorgt dat het afsluiten en/of rebooten van de computer niet langer mogelijk is.
https://www.apparata.nl/nieuws/microsoft-doet-irritant-met-windows-7-en-windows-10-34417 Zelfs als zij een oorzaak vindt is het nog maar de vraag of zij deze zal verhelpen.