Wat is er gebeurt als je PC je Router niet meer vindt, terwijl je gisteren nog gewoon verbinding had??

Het was een onbeveiligt netwerk, maar de kans dat het gehackt is acht ik nihil, omdat de router niet voor internet of een lokaal netwerk gebruikt wordt...

ik ga m sluiten, kollius krijgt het beste antwoord wegens de meeste ondersteuning. Het probleem zat m in t feit dat de router 11a, 11b en 11g type netwerken tegelijk uitstuurde, en dat snapte de USB stick niet. Toen we a en b uitschakelde vond de computer het g netwerk wel. Bedankt allen!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Probeer eens met een lan-kabel verbinding te maken met je router. Mocht dat niet lukken kan 1 van het volgende aan de hand zijn:

- Je router is kapot
- Je router is niet voorzien van energie
- Draadloze en traditionele netwerkkaart is defect.

Mocht dit wel lukken dan weet je dat er iets mis is met het draadloze gedeelte van de router of dat je draadloze netwerkkaart van de pc niet meer functioneert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klinkt alsof het USB-stickje niet meer functioneert. Heb je op de laptop toevallig een ingebouwde draadloze netwerkkaart?
Dan zou je kunnen proberen hiermee verbinding te maken ipv. het USB-stickje. Als dit lukt weet je zeker dat het stickje de schuldige is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp kun je met de draadloze netwerkkaart van je laptop wel verbinding maken. Is deze verbinding ook gewoon stabiel? Als dit zo is moet het haast wel aan het stickje te wijten zijn.

Andere antwoorden (4)

Wat er gebeurt is kan ik je niet zeggen, maar kun je je router niet resetten? Even de stroom er af en er weer op? Dat wil bij mij nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou simpelweg kunnen proberen de stekker eruit te trekken en 15 tellen later weer er in... Veel anders kan het er niet gebeurd zijn, behalve dat er inderdaad iemand toegang had naar het apparaat en de instellingen heeft gewijzigd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oplossing, als alles fysiek in orde is...

PC uit
router uit
modem uit
modem aan
router aan
pc aan

dan moet het opgelost zijn...
dit komt soms spontaan voor... procedure volgen dan is het weer ok
ipconfig, ping en tracert heb je dan nodig...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit vaak een heel klein reset-knopje (pen nodig) op de router. Probeer die ook eens?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe eens:
1. Start.
2. Uitvoeren,
3. CMD {enter}
4. ipconfig /all {enter}
5. Welke IP-adressen zie je allemaal staan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ok! Succes!
Als je bepaalde firewall regels in de router had gedaan (bijv. voor games), zal je die inderdaad opnieuw moeten instellen. (Had ik misschien even voor moeten waarschuwen :).)