Kan ik een nieuwe BIOS erin zetten?

Ik heb een GA-320M-S2H moederbord van gigabyte en mijn vraag was of mijn oude BIOS eraf kan halen en dan een nieuwe BIOS erin kan zetten

Picture for question
3 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (1)

Een nieuwe bios chip er op zetten zal echt geen nut hebben.
Want jou bios chip is niet defect, jij hebt de bios update onderbroken dus er ontbreekt opstart code die vernieuwd had moeten worden door de update.

De bios is de opstart motor van je computer, en die is voorgeprogrammeerd om de juiste route te volgen hoe de hardware moet opstarten op je moederbord.
( En ook hoe het moet blijven werken in gebruik. )

De bios code kan wel hersteld worden, maar de bios chip moet er uit en dan in een andere apparaat door een hulp van andere computer hersteld worden.
En hulp krijgen van een persoon die zo iets kan is denk duurder dan een nieuw moederbord.

Je kunt eigenlijk zeggen dat de bios de ziel van de computer is,
en als daar iets mee gebeurt kan alleen een bios dr frankenstein je nog helpen.
Dus doe wat de meeste doen en zand er over en tijd voor een nieuw moederbord.

Ik heb een video er bij gezet: UEFI BIOS Repair Tutorial

Succes