Hoe kan ik voorkomen dat ik dit blauwe scherm krijg en dat mijn computer afsluit?

Ik heb het de laatste tijd veel vaker, maar ik heb niks nieuws geïnstalleerd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

BSOD's worden vaak veroorzaakt door hardware problemen, maar kan zeker ook een software probleem zijn. Er zijn op forums veel meldingen van McAfee te vinden die de oorzaak zou zijn, maar ook Daemon Tools of Alcohol 120% software. Deze programma's installeren vaak drivers en andere onderdelen diep in het Operating System van Windows en veroorzaken zo problemen.
Probeer eerst eens McAfee te deinstalleren.
Probeer ook eens in Safe Mode te starten om te kijken of je dan nog steeds deze BSOD's krijgt.

Toegevoegd na 27 minuten:
Bovenstaand is van toepassing bij BSOD melding: "Worker_thread_returned_at_bad_irql", zoals op de foto is te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het ziet eruit als een hardware probleem...

Probeer iedere keer een apparaat te verwijderen om de oorzaak te achterhalen. Bij mij is dit vaak iets netwerk gerelateerds geweest... Kijk of dit het oplost :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer in veilige modus op te starter en inderdaad de eerder genoemde programma's te verwijderen indien die aanwezig zijn en inderdaad ook alle hardware stuk voor stuk te verwijderen om te kijken waar het aan ligt! Je kan ook de ''Dump'' files eens bekijken daar wordt vaak het probleem uitgebreider beschreven. Die zijn te vinden in het mapje: ''C\Windows\Minidump'' daar staan waarschijnlijk een aantal bestanden met .dmp als extensie die zou je even kunnen openen om te kijken of er wat belangrijks instaat, open ze met kladblok en neem degene met de laatste datum. Kijk maar of je eruit komt ;)