Na bios update mijn monitor gaat niet meer aan wie weet raad?

ik heb een BIOS update gedaan voor m'n pc GA-A320M-S2H (1.X) mijn moederbord ik had de F53 gedownload en op een usb- stick FAT32 formatterde en ik ging de update doen maar tijdens de update was mijn pc heel sloom dus uit de schrok heb ik mijn pc uitgezet en nu gaat me monitor niet meer aan de fans draaien wel nog maar ik weet niet wat ik nu moet doen

3 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
LeonardN
3 jaar geleden
"maar tijdens de update was mijn pc heel sloom DUS uit de schrok heb ik mijn pc uitgezet" De logica ontbreekt hier. Het uitzetten van je PC tijdens een BIOS-update is naar mijn weten einde oefening. Althans zolang je geen tweede BIOS hebt.
Sloom zijn is geen enkel probleem. Al duurt het drie dagen. https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/9cib10/shut_down_during_bios_update_and_now_computer/
Griffin
3 jaar geleden
Waarom moest je die Bios überhaupt updaten? Mijn oma zei altijd "If it ain't broke, don't fix it."
Computers worden echt niet magisch sneller, of kunnen ineens heel veel meer na een BIOS update, vaak zijn het patches van foutjes die in eerdere releases zijn ontstaan, of gaat het om een uitbreiding van de Qualified Vendorlist van RAM bankjes, maar dan moet je daar eerst wel een probleem mee hebben, werkt het gewoon? dan zo laten...(scheelt echt een hoop frustraties op lange duur)
Conputer11
3 jaar geleden
Ik wou een BIOS update doen omdat ik geen updates kan doen via windows en me cpu en me vidoekasrt werden heel heet
Griffin
3 jaar geleden
"ik wou een BIOS update doen omdat ik geen updates kan doen via windows en me cpu en me vidoekasrt werden heel heet"
BIOS update en een Windows update zijn twee heel verschillende dingen, als je CPU te heet wordt, dan moet je checken welk proces zorgt ervoor dat die processor zo hard moet werken, en had dan betere koeling niet een veel betere oplossing geweest? Kortom je moet de oorzaak wegnemen, of het symptoom bestrijden...

Antwoorden (1)

Een BIOS update mag je NOOIT onderbreken,
dan kun je echt je moederbord nutteloos mee maken.

Je hebt geluk dat je GIGABYTE hebt, want die moederborden hebben DualBIOS™

Als er iets met je bios gebeurt,
is er een andere bios die je bios recovery zoals je de moederbord kocht.

Moederbord doet als dat goed is vanzelf oplossen.
3 jaar geleden
Conputer11
3 jaar geleden
Dus ik moet nu gaan wachten ofzo
Conputer11
3 jaar geleden
MAar ik heb gekeken en mijn moederbord heeft geen DUALBIOS is me enige optie nu dat ik een nieuw moederbord moet kopen
LeonardN
3 jaar geleden
@MS Ik weet ook niet zeker of er een Dual BIOS op het mobo zit. Op de V2 variant wel, maar zover ik kan vinden niet op het exacte bord van de vrager, maar misschien kijk ik niet goed.
Griffin
3 jaar geleden
Dit zegt de Gigabyte handleiding er over:
"Because BIOS flashing is potentially risky, if you do not encounter problems using the current version of BIOS, it is recommended that you not flash the BIOS. To flash the BIOS, do it with caution. Inadequate BIOS flashing may result in system malfunction"
Dit board bungelt ergens onderaan het marktsegment en is niet voorzien van een recovery modus of een tweede bios-chip om op terug te vallen. In het boek voor de v2 wordt niet gerept over Dual Bios, dus ook in de v2 versie van het board zit dit vangnet niet.
https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/D1jEK1I4I4S.pdf
Griffin
3 jaar geleden
Dat moederboard heeft geen dual bios, niet gek ook dat voor €47 te verwachten. Neem even moeite om de handleiding door te lezen, en duid mij op die dual bios. https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/D1jEK1I4I4S.pdf