Waarom valt mijn laptop ineens uit?

Ik heb een Acer Aspire V3 771G al een paar maanden, alles is nu weer hersteld wat raar deed maar toch kwam dit probleem steeds voor: Mijn laptop viel elke keer uit bij ongeveer 50% van de accu, nu moet ik zeggen dat ik in het configuratiescherm het energiebeheer op "Hoge Presentaties" heb staan en dat ik het schema iets heb veranderd. Volgens mij is mijn accu ook lui maar ik weet dat niet zeker weet iemand de oplossing?
Gr,
Lars

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

Bij plotselinge uitval van pc's is warmte vaak een probleem. Het zou dus kunnen dat hij niet genoeg ruimte heeft om lucht te kunnen circuleren (staat hij op een zachte ondergrond?), defecte ventilatoren of dat de laptop vol zit met stof.

Omdat je hier de accu noemt kan het zijn dat de accu defect is. Wat je zou kunnen proberen is om de accu te kalibreren. Ik denk niet dat het helpt omdat de laptop al iedere keer uit zichzelf uitvalt maar het is het proberen waard. Zie de beschrijving in de bron voor hoe je dit kunt aanpakken.