Hoe krijg ik mijn tweede beeldscherm via HDMI aan de praat?

Goedemiddag, ik probeer een tweede beeldscherm aan te sluiten met een HDMI kabel alleen het beeldscherm blijft aangeven dat hij geen signaal heeft. Mijn eerste scherm doet het wel, wat gaat er fout?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
LeonardN
3 jaar geleden
Vertel eens meer van wat je hebt aan spullen. Hoe alles is aangesloten etc.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je scherm 1 nog delen met scherm 2.
Dit doe je door het Windows tekentje in te drukken en vervolgens op de "p" te drukken. Kies dan voor dupliceren of uitbreiden.
Griffin
3 jaar geleden
"Waarschijnlijk moet je scherm 1 nog delen met scherm 2.
Dit doe je door het Windows tekentje in te drukken en vervolgens op de "p" te drukken. Kies dan voor dupliceren of uitbreiden."
Die optie werkt bij de gratie van signaal op de monitor, de vraagsteller zegt geen signaal te ontvangen, dus kun je NIET tussen die twee modi schakelen, voorwaarde is dat een scherm beeld geeft.
BonBonvanJohn
3 jaar geleden
In geval van een laptop is het vaak niet mogelijk om 2 externe beeldschermen aan te sluiten ook al zijn er meer aansluitingen voor een beeldscherm. Een laptop kan meestal maar 1 extern scherm aansturen
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
@Griffin klopt niet wat je zegt. Ik heb 2 schermen (bij zowel desktop als laptop) en bij beiden werkt het als volgt: als de HDMI er wel in zit, maar niet op projecteren zit, dan krijg ik de melding " geen signaal" (net zoals de vraagsteller). Dus niet zo netjes om een antwoord in twijfel te trekken als je weet niet hoe het werkt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is een redelijk oude monitor dus ik heb met een VGA -> HDMI kabel aangesloten. Het is een zelfgebouwde PC met Nvidia en gebruik WIndows 10. Als ik mijn andere scherm op de zelfde HDMI port wil aansluiten doet ie het ook niet. Maar bij de andere HDMI port wel. Kan het zijn dat ik een driver mis of doe ik iets anders fout?
LeonardN
3 jaar geleden
"dus ik heb met een VGA -> HDMI kabel aangesloten." Dat is het probleem. Dat werkt in de regel niet. Leg eens uit welke uitgangen je hebt op de PC en welke ingangen op de monitor.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Op ze allebei zit een DVI-D uitgang, mn monitor heeft een VGA uitgang en op mn computer een HDMI uitgang
LeonardN
3 jaar geleden
Je verwart uitgang met ingang. Of beter gezegd je gebruikt het als AANSLUITING. Op een videokaart of PC/laptop zitten video-UITgangen.
Op monitoren zitten video-INgangen. "Op ze allebei zit een DVI-D uitgang"
Wat bedoel je met "ze allebei"? Welke video-uitgangen zitten op je PC?
Welke video-ingangen zitten op je monitoren. "en op mn computer een HDMI uitgang"
Dat is maar 1 uitgang... je hebt er meer nodig. Duidelijker zijn aub:

Antwoorden (1)

Een splitter van de action(of mediamarkt ofzo als je dat meer vertrouwt)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Dan krijg je twee keer hetzelfde beeld. Vaak is het de bedoeling om op scherm 1 wat anders te projecteren dan op scherm 2.