wat moet ik kopen voor betere wifi in garage?

ik heb slechte wifif in garage nu wil ik daar iets voor kopen maar weet niet wat het beste is onze provider is telenet en er kan geen kabel gelegd worden naar garage dus het moet iets draadloos zijn

3 jaar geleden
in: Hardware
5.4K

Antwoorden (4)

Dat zal een wifi-versterker moeten worden. En die heb je in verschillende soorten en maten. Om te weten welke in jouw situatie de beste is, zul dus even moeten speuren.
Succes!
jc54
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
"Dat zal een wifi-versterker moeten worden"
Helemaal niet, jouw suggestie is bovendien het slechts van alle alternatieven, je betaalt vrijwillig voor de helft van je bandbreedte(theoretisch optimum) en het is pure ether vervuiling.
Neem een PLA met een Accesspoint als end-point.
tinus1969
3 jaar geleden
Wat is een PLA met Access point?
Hoi Emiel, wij hebben hetzelfde probleem gehad, maar dan bij ons op de zolder. Als er geen mogelijkheid is om een ethernetaansluiting (internetkabeltje) tot in je garage te trekken, dan is een WiFi-repeater de enige mogelijke oplossing. Dit apparaatje vangt dan de signalen op, en stuurt ze daarna meteen weer uit zodat het bereik van het internet aanzienlijk vergroot wordt. Ik ben persoonlijk geen voorstander van zo'n draadloze versterkers, omdat deze de internetsnelheid van apparaten die ermee verbonden zijn sterk vertragen. Je moet toch rekenen dat je maar op 25% van de normale snelheid kan surfen. Je zet zo'n WiFi-repeater voor de 'beste' snelheid op een plaats tussen de garage en de router. Als je hem te dicht bij de garage zet, zal het signaal dat de repeater krijgt van de router veel te zwak zijn. Andersom geldt hetzelfde: als je hem te dicht bij de router zet, is het signaal van de apparaten veel te zwak om te verbinden met de repeater. Veel plaatsen testen is dus de boodschap om uiteindelijk aan een degelijke snelheid te kunnen surfen. Je zegt dat je bij Telenet zit, ik zou je daarom aanraden om eens met de klantenservice contact op te nemen. Nog niet zo lang geleden zag ik dat Telenet een actie deed met een gratis WiFi-repeater voor elke klant. Wie weet loopt die actie nog wel en heb je zo maar even een gratis WiFi-repeater die je kan gebruiken. Als ik je nog ergens mee kan helpen laat je het maar weten. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
Wat dacht je van een PLA met accespoint?
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
@Griffin ik ben wel erg benieuwd wat een PLA is. Ik ken het zelf niet en Google weet er ook geen raad mee
Een zgn Devolo (internetsignaal vanaf router nbv adaptors via stopcontacten) idms mss een oplossing.
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Devolo is een merk.
Wat je denk ik bedoelt is een Powerline Adapter (ook wel PLA genoemd).
https://www.coolblue.nl/powerline-adapters
Ik zou als ik jou was geen Wi-Fi repeater aanschaffen. De voordelen zijn zo ontzettend klein.
En het bereik is nog steeds slecht.

Het beste is om een homeplug (of mesh) systeem aan te schaffen.

Dat werkt als volgt: je hebt altijd één "node" (kastje) die je verbind aan je modem (met kabel). De overige nodes plaats je ergens in het huis (niet te ver van de modem).

De afstand van een mesh node is afhankelijk van een andere node. Stel voor je hebt een node bij het modem en het bereik zou 20 meter zijn, dan kan je een tweede node op 20 meter afstand zetten. Echter kan een derde node weer op 20 meter afstand worden gezet van de tweede node. (Zo overbrug je al 40 meter afstand).

Nadeel van mesh: prijzig en wordt meestal gebruikt om een heel netwerk uit te breiden.

Voordeel van homeplug: werkt hetzelfde als mesh maar dan werken de verschillende nodes los van elkaar (dus niet 20 plus 20 meter, maar gewoon 20). Homeplug is een stuk goedkoper.