Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je via het serienummer zien of een Apple apparaat gestolen is?

Ik ben op zoek naar een nieuwe Macbook Pro en zie er een aantal op Marktplaats staan die aan mijn eisen voldoen, vaak honderden euro's goedkoper dan bij Apple (of willekeurig andere reguliere handelaar) zelf. Maar opvallend vaak zit er geen bon bij en is de reactie dat dat niet nodig is, registratie via Apple is voldoende voor de garantie. Kan ik ergens achterhalen of het om een gestolen laptop gaat als ik het serienummer heb?

paulus811
3 jaar geleden
in: Hardware
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan hier:
https://www.stopheling.nl/
Gelderlander: “Door een te koop aangeboden laptop te controleren op een speciale website van de overheid, kon de politie woensdag twee Arnhemmers aanhouden voor heling. Het duo had een als gestolen geregistreerde Macbook proberen te verkopen bij een zaak die handelt in tweedehands goederen.”
(Lees meer...)
Toegevoegd op 10 juli 2020 11:22: bron
SimonV
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
Dat kan dan alleen als ze geregistreerd staan als gestolen. Wat niet geregistreerd staat is niet te controleren.
paulus811
3 jaar geleden
Bedankt SimonV, die site kende ik nog niet. + @jc54, wat niet geregistreerd staat, beschouw ik als niet gestolen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding