?hoe krjig ikmijn foto s weer op mijn computer?

ik heb een vastloper gehad en nieuwe harde schijf geplaatst

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Utrecht
3 jaar geleden
Waar had je je foto's opgeslagen? Toch niet op de vastgelopen harde schijf die je nu verwijderd hebt?
Griffin
3 jaar geleden
Bedoel je met vastloper, letterlijk een vastlopende harddisk? of gewoon een crash van Windows?

Antwoorden (2)

Data van gecrashte harde schijven afhalen is specialistenwerk. Ga hiervoor naar een computerspeciaalzaak.
jc54
3 jaar geleden
Als de harde schijf zelf niet kapot is, met andere woorden je kunt er nog wel gegevens vanaf halen, kun je met een 'harde schijf adapter' de foto's eventueel overzetten op je nieuwe harde schijf. Deze apparaten heb je in verschillende vormen en met verschillende benamingen te koop. Je kunt gaan voor een complete behuizing, maar je hebt ook simpelere 'docking stations' voor dit doel te koop. Ik zou gewoon even kijken op sites van de bekendere computerspeciaalzaken wat die te bieden hebben. Je kunt dan gewoon via de verkenner de bestanden overzetten.

Is je harde schijf echt kapot, dan wordt het wat lastiger en zou ik kijken of een data recovery bedrijf nog wat voor je kan betekenen. Dit kan echter wel in de papieren lopen als je pech hebt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
"Als de harde schijf zelf niet kapot is, met andere woorden je kunt er nog wel gegevens vanaf halen, kun je met een 'harde schijf adapter' de foto's eventueel overzetten op je nieuwe harde schijf. Deze apparaten heb je in verschillende vormen en met verschillende benamingen te koop. Je kunt gaan voor een complete behuizing, maar je hebt ook simpelere 'docking stations' voor dit doel te koop" Je kunt 'm ook gewoon tijdelijk even naast inbouwen, of los aan een sata op je mobo hangen? scheelt weer 40 pieken.