Mijn dell laptop heeft een password en ben deze vergeten, hoe kan ik dit resetten ?

ik ben het bios password van mijn laptop vergeten omdat ik deze een hele tijd niet gebruikt heb. hoe kan ik dit resetten ? het batterijtje er uit halen heeft niet geholpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
12.9K

Antwoorden (2)

een Dell laptop heeft een bios met NVM geheugen, dit betekend dat hij de instellingen vasthoudt, ook zonder spanning.

voor master code recovery wordt de BIOS Servicetag gebruikt, deze staat aangegeven wanneer je je laptop opstart (bijv. 84H3AC-595B)

je kan contact opnemen met dell voor een master password om er toch in te komen, zij vragen echter wel een bewijs van eigendom, en het duurt vrij lang voordat je de code krijgt

een andere optie is om van een online service gebruik te maken, op bijv. www.SimlockRemoteServer.nl kun je een account kopen om de mastercode direct te berekenen.

ook kun je een sproberen met je laptop bij een computer winkel langs te gaan, wellicht dat zij ook nog iets voor je kunnen betekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem open maakt en aan de linkerkant van het moederboerd kijkt zit er een IC met de tekst
24C02 of KS24C02. De heeft 8 pinnetjes.

| | | |
------
24C02
------
| | | |

Koppel alles los van de elektriciteit, ook accu. Pak een paperclip en houd deze tegen pin 3 en 7 aan. Zet de laptop dan aan.

Nu zal de laptop opstarten als gewoon alleen krijg je de keuze voor setup (F2) als Manufacturing Mode. Eenmaal hierin ga je naar page 7/7 en kun je het wachtwoord aanpassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geldt dit ook voor andere laptops dan Dell?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe werkt dit dan voor bijvoorbeeld een HP laptop? (Of moet ik daar mijn eigen vraag voor openen?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter van wel misschien. Ik kan je zo geen antwoord geven en zou het ook eerst op moeten zoeken...