Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het addertje onder het gras bij de medion?

Hallo,

In de Aldi stond laatst een Medion van €550, met i5 processor met 3 gHz snelheid, nVidea gt545 1,5 gb, 1,5 tb harde schijf.

maar ik heb misschien niet ZO veel verstand van computers, maar ik weet dat je bij een fatsoenlijke pc dit er NIET in krijgt voor die prijs. Mijn vraag is dus: wat is het addertje onder het gras, of is dit gewoon ff een merk wat voor 200-300 euro goedkopen kan produceren ofzoiets.. :S

Sowieso een computer kopen bij de aldi kopen is niet mijn plan (je koopt ook geen fiets bij een snackbar, waarom dan wel een computer in een supermarkt?) maar ik vind het wel ff interessant om te weten :)

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
661

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het addertje onder het gras kan zijn: Problemen met uitbreiden. Stel dat je over een halfjaar een betere videokaart wil, dan zal je waarschijnlijk ook gelijk een nieuwe voeding moeten kopen. Waarschijnlijk verlies je dan ook nog je garantie, vanwege het aantasten van het originele product.

Als je echter niet van plan bent om ooit uit te gaan breiden(of pas als de garantie verlopen is) dan is er niks aan de hand.

Wat ook een nog een addertje kan zijn is dat de videokaart met zijn 1,5GB geheugen lijkt op een dikke gamekaart, dat valt echter vies tegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het addertje onder het gras is dat de pc vol staat met allerlei trial versies van programma's als Norton en Office. De makers van deze programma's betalen ervoor om deze programma's er op te laten zetten, en daarom kunnen ze de pc goedkoper verkopen in de winkel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk maar eens goed op de doos in de winkel, er staat op welke software er allemaal voorgeinstalleerd is.
Voordat je de pc fatsoenlijk kan gebruiken, ben je dus even bezig om deze trials er af te halen (als je ze niet wilt gebruiken).
Op het internet zijn verschillende tools te downloaden om je hierbij te helpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het zijn verder prima pc's hoor, ik heb er ook wel eens mee gewerkt, maar ik prefereer het zelf samenstellen en bouwen van een pc.

Toegevoegd na 3 minuten:
In het Engels noemen ze dit Bloatware: http://dottech.org/freeware-reviews/5065/remove-bloatware-from-your-computer-with-pc-decrapifier/
(Lees meer...)
Kimath
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
De meeste van die software valt wel mee inderdaad, maar Norton is nogal berucht dat het hardnekkig kan zijn om te verwijderen.
Er is geen adder, Medion is een budgetmerk en Aldi is gewoon altijd goedkoop.
Het is een prima pc voor een lage prijs, ik zou zeggen: kopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding