Waarom start windows 10 niet op na ssd upgrade?

Ik heb een HP ProBook 650G1 gisteren geüpgraded met een Samsung EVO SSD van 500gb. ik heb hem via AOMEI Backupper professional gecloned, en dit is succesvol gelukt. vervolgens heb ik de hdd voor de ssd vervangen, en heb ik bios de setup van legacy naar uefi verandert (anders deed hij het al helemaal niet).

het vreemde is echter dat ik windows, zonder enige fouten kan opstarten als ik f9 (boot options), en dan de windows partitie aanklik, maar als ik de schijf in de bootvolgorde laat opstarten en niets doe, krijg ik het :( teken, en laad windows niet in. ik krijg dan een dikke error en er gebeurt dan vervolgens niets. ik kan ook niet op de repair windows knop klikken.

om het even duidelijk te maken; de schijf is dus wel goed gecloned, anders zou hij normaal gesproken niet kunnen opstarten op geen enkele manier, maar dit doet hij wel als ik hem dus handmatig opstart via het boot selecteer/options menu.

6 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Windows 10 kan mogelijk niet opstarten na een SSD-upgrade als de installatie niet goed is uitgevoerd. Controleer of de SSD correct is geïnstalleerd en of de juiste stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. Als dit niet het geval is, probeer dan de installatie opnieuw uit te voeren.
Bronnen:
een maand geleden