Probleem met laptop accu

Ik heb een probleem met de laptop accu van de Packard bell Easynote S5 .
Hij doet telkens na 5 minuten (op 100 %) zeggen dat hij leeg is.

Ik heb de laptop al 4 jaar en de vorige gebruiker dee altijd de accu er in laten zitten met het netstroom er op.
En volgensmij is het heel slecht.
Misschien is hij kapot. Maar ik kan ook niet echt ergens op een website een goedkope vinden.

Hier wat foto's

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

De accu gaat een of twee jaar mee meestal, dus is dus op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het uiterste uit een accu te halen zou je hem nog een nachtje in de vriezer kunnen leggen, daarna een halve dag laten ontdooien en weer opladen. Het klinkt belachelijk maar bij de meeste oplaadbare accu's en batterijen heeft het effect. Al is jouw accu wel erg oud inmiddels denk ik, de meeste accu's laten het na 2 à 3 jaar wel zo'n beetje afweten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem wordt hier veroorzaakt door het "geheugen"-effect van oplaadbare batterijen (de accu is ook een oplaadbare batterij).

Als je een oplaadbare batterij iedere keer maar 10% ontlaadt en dan weer oplaadt, dan "denkt" de batterij na verloop van tijd, dat die 10% de gehele capaciteit is.

Ter oplossing kun je proberen om de accu in de diepvries te leggen en daarna weer te ontdooien (zie ander antwoord), je kunt ook proberen om een keer of 20 iedere keer de accu helemaal op te gebruiken en dan pas weer opladen.

Helaas ben ik echter bang dat er niets anders op zit als een nieuwe accu te kopen.

Als je de laptop dan weer als desktop wilt gebruiken (dus altijd aan de stroom), dan kun je het beste de accu helemaal uit de laptop halen en alleen gebruiken als je zonder netstroom moet werken.

Succes!