Een pad met een stylus. Werkt precies als met een pen. Even oefenen en je wil niet meer anders.

Toegevoegd na 44 seconden:
Bijvoorbeeld van Wacom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een goede muis is niet te dik. Hoe dikker de muis, hoe meer de hand achterover buigt. Deze stand is erg belastend. Voor mensen met kleine handen is een polssteun een oplossing.

Voor kleine muisbewegingen moet de onderarm worden ondersteund door het tafelblad of door een armsteun. Laat de zijkant van de handpalm op de muismat rusten. Hierbij zorgt een ergonomische muis voor de meest natuurlijke stand van pols en hand.

Deze is ook aan te raden: Logitech MX 1000 Laser Cordless Mouse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik al een tijdje de Rollermouse Pro, en die bevalt prima. Geen last meer van stijve schouder(s), nek en arm. Aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de beste muis tegen RSI is géén muis; en géén toetsenbord; en dan heb je het over een spraak-gestuurde computer; en daar heb je programma's voor, dragon speech recognition software bijvoorbeeld.
Alle tekst, alle commando's gaan per stem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste komt RSI niet van de muis af. Maar als je toch iets wilt, dan een muispen of een tekentablet.
Het beste is natuurlijk helemaal niet achter de PC.

RSI komt van stress en spanningen in de rug, schouders, nek, oksels. Dit is zo potdicht geraakt, dat uiteindelijk ook je vingers in de problemen komen.

Het is puur een mentale ziekte welke alleen als symptoom RSI geeft. Wil je dus symptoom bestrijding doen, of wil je de oorzaak wegnemen?
Helaas kom je hier pas achter als je het hebt kunnen oplossen.